Forfatter Emne: Peugeot 207, 2009 - Auto lys, fejl på parkeringssensorer  (Læst 896 gange)

jeppe9756

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Brønderselv
Hej alle,

Jeg er for nyligt blevet ny ejer af en Peugeot 207 RC fra 2009, og jeg har lige et par spørgsmål omkring den :)
Bilen er født med auto-funktion til tænding af lygterne, men dette kan jeg ikke rigtig få til at give mening, da den først tænder lygterne når der bliver helt mørkt. Er det ikke lovpligtigt at der altid skal være nogle kørelys tændt i DK? Bilen er importeret fra Tyskland i '18, så jeg har spekuleret lidt på om det kan være pga. nogle anderledes lygtetændingsregler dernede. Er dette noget der kan kodes om, så den tænder for nærlysene når bilen bliver sat til tænding i auto-mode? Alternativet er at jeg selv tænder og slukker for lygterne manuelt, men dette er bare lidt irriterende, da lygterne ikke selv slukker, når bilen tages fra tænding.

Mit andet spørgsmål er, om der er en måde hvorpå man kan diagnosticere parkeringssensorerne på bilen? Når jeg sætter bilen i bakgear, kommer der en biplyd, samtidigt med at der står i displayet, at der er fejl i PDC systemet. Jeg håber lidt på at det bare er nogle sensorer der skal skiftes, men det kunne være rart at vide lidt mere, inden jeg bestiller en masse forskelligt hjem ;)

På forhånd, tak
Jeppe :)