Forfatter Emne: Peugeot 205 med mi16  (Læst 1471 gange)

trier1104

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Peugeot 205 med mi16
« Dato: 07. Marts 2021, 11:58 »
Hej,

Drømmer om at få en 205´er med en mi16. Selve ombygningen virker relativt overkommelig. Men er noget nervøs for godkendelsen. Noget der har erfaringer med hvad hvad det koster at få godkendt?

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Peugeot 205 med mi16
« Svar #1 Dato: 07. Marts 2021, 17:55 »
Hmmm, mindes ikke lige, at 205'eren kom med den motor, men hvis den gjorde, ligger der jo en typegodkendelse og så ligger øvelsen vel i at få bilen ombyttet del for del, 1:1 indtil du er i mål - og så må Skat jo kunne oplyse afgiften.

Du kan få en forhåndsvurdering, men hvis ikke bilen før har været kendt i den konfiguration er det en helt anden sag! Så skal du starte hos færdselsstyrelsen, du skal fremlægge (ingeniør)beregninger på at tingene kan holde, formentlig skal du også en tur til Tyskland for at få en TÜV-godkendelse, men så vil du formentlig også kunne få den på plader herhjemme. Jeg har kendskab til en, der lagde en nyere motor samt undervogn i en ældre bil..... det var dyrt, men det lykkedes.

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 155
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
Sv: Peugeot 205 med mi16
« Svar #2 Dato: 09. Marts 2021, 16:33 »
Hej,

Der har ligget godkendelser hos Peugeot tidligere, så man godt kunne lægge motoren i og få den godkendt, men jeg kørte nu til syn med min i alle de år jeg havde den og den strøg lige igennem hver gang, selvom der stod 16v på topstykket. ;)

/Christian