Forfatter Emne: Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke  (Læst 2365 gange)

Lottie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Søborg
Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke
« Dato: 27. Marts 2021, 12:53 »
Jeg har en Peugeot 207 fra 2007. Jeg får 4 fejlmeddelelser om lygter der ikke skulle virke, men jeg har fået det undersøgt og alle lygter lyser som de skal. De her fejlmeddelelser kommer med højt BIIIP ca. hver 30. sekund og det er ved at drive mig til vanvid.

Meddelelserne er:
Foglamp faulty
Reverse brake light faulty
Reverse right light faulty
Indicator faulty (højre-venstre blinklys).

Jeg har kontaktet Peugeout og der venter en dyr værkstedsregning, hvis de skal rette det.

Er der nogen som ved, hvordan jeg får slukket for disse irriterende fejlmeddelelser, som forstyrrer min kørsel rigtig meget?

Mange tak for svar :-)

Hilsen fra
Lotte

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke
« Svar #1 Dato: 27. Marts 2021, 14:29 »
Der er typisk flere ting som kan udløse det..

Nu bliver det BARE gæt ;)

Er der sat "LED" pærer hvor bilen ikke er født med det ??

Er der anhængertræk på bilen.
(Hvis JA tjek stikket) (Sidder der en adapter i stikket)

Er fejlen pludselig opstået ??

Mvh Mikael ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Lottie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Søborg
Sv: Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke
« Svar #2 Dato: 27. Marts 2021, 17:19 »
Hej Mikhan

Mange tak for dit svar.

Jeg har fornyligt skiftet den ene baglygte. Jeg købte den på en tankstation og bad om pærer til en Peugeot - de ligner almindelige pærer. Jeg tror ikke at det skyldes pæres type, da jeg før har brugt den samme type uden det gav problemer.

Jeg har ikke anhængertræk.

For et par år siden var der nogen som prøvede at brække min bagdør op. Derfor gaber det lidt oven over min nummerplade. Kan der være løbet vand derned? Og kan det evt. være årsagen?

Hilsen fra
Lotte


Lottie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Søborg
Sv: Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke
« Svar #3 Dato: 27. Marts 2021, 17:20 »
Og ja fejlen er pludseligt opstået.

Hilsen fra
Lotte

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke
« Svar #4 Dato: 27. Marts 2021, 20:37 »
Hej Mikhan

Mange tak for dit svar.

Jeg har fornyligt skiftet den ene baglygte. Jeg købte den på en tankstation og bad om pærer til en Peugeot - de ligner almindelige pærer. Jeg tror ikke at det skyldes pæres type, da jeg før har brugt den samme type uden det gav problemer.

Jeg har ikke anhængertræk.

For et par år siden var der nogen som prøvede at brække min bagdør op. Derfor gaber det lidt oven over min nummerplade. Kan der være løbet vand derned? Og kan det evt. være årsagen?

Hilsen fra
Lotte

Opstod problemet efter nævnte pæreskifte?

Kan der være sat forkerte pærer i, over tid, hvis det er et problem som du har kørt med længe.

Hvis det var min bil og jeg ikke havde adgang til en tester, ville kigge i instruktionsbogen, indkøbe nye pærer til de lysdele som melder fejl og udskifte pærerne parvis.
Jeg ville dog ikke købe dem på en tankstation, idet prisen på alt er helt ekstrem sådanne steder, ikke mindst på pærer.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke
« Svar #5 Dato: 28. Marts 2021, 12:25 »
Det er meget normalt med en dårlig stelforbindelse på stort set alle Peugeot modeller, og det giver jo netop fejl på alle pærer i lygten. Det passer også med du har haft stikket til baglygten afmonteret.
Her er en video om problemet på en 308, men det er nøjagtig samme fremgangsmåde på din.
Fyren i videoen er fra Østeuropa, han laver en lang række videoer om Peugeot/Citroën fejl og opgraderinger, nogle gange på engelsk og andre gange med engelske undertekster.
https://www.youtube.com/watch?v=nPayv1YnJ0k&ab_channel=AdrianDragan


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

maskot80

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke
« Svar #6 Dato: 29. Marts 2021, 22:50 »
Hej
R
Det er meget normalt med en dårlig stelforbindelse på stort set alle Peugeot modeller, og det giver jo netop fejl på alle pærer i lygten. Det passer også med du har haft stikket til baglygten afmonteret.
Her er en video om problemet på en 308, men det er nøjagtig samme fremgangsmåde på din.
Fyren i videoen er fra Østeuropa, han laver en lang række videoer om Peugeot/Citroën fejl og opgraderinger, nogle gange på engelsk og andre gange med engelske undertekster.
https://www.youtube.com/watch?v=nPayv1YnJ0k&ab_channel=AdrianDragan


Holt
igtig god og oplysende video, det har jeg lavet på 3 Peugeot 308, 207, de er født med for svag stel forbindelse i multistikket, mærkeligt de ikke har beregnet hvor meget strøm der kan trækkes igennem stel forbindelsen.
308 SW       2009   Km  0-266000
207        2009   KM  132000-198000
307 SW  2004    Km 0- 275000
Morris Maskot 1980     KM  81000-81000
Toyota Carina XL Stationcar 0-250000
Toyota Carina XL 5 dørs   80000-210000
Mazda 626                      0- 189000
Mazda 626                      40000-220000
Mazda 323                      0-  40000
Mazda 323                      0-110000
Renault 10                      40000-100000
Renault 8                        80000-110000
Ford Cortina Mk1             60000-100000
Lloyd TS 600

Lottie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Søborg
Sv: Fejlmeddelelser i display forsvinder ikke
« Svar #7 Dato: 19. April 2021, 10:32 »
Jeg har prøvet forskelligt for afhjælpe de bippende lyde fra mit display.

Intet fungerer. Nu har jeg besluttet at det skal repareres, for det er nærmest en pine at køre i den bil.

Skal jeg kontakte en autoriseret Peugeot mekaniker eller mener I, at min - eller gode - Suzuki mekaniker kan løse problemet?

Mange tak for svar.

Hilsen fra
Lotte