Forfatter Emne: Gearkasse til rally - lavere slutgeering?  (Læst 2285 gange)

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +1/-1
    • Vis profil
  • By: Hillerød
Sv: Gearkasse til rally - lavere slutgeering?
« Svar #15 Dato: 28. Maj 2023, 11:38 »
Så er den testkørt med ombygget gearkasse, nyt svinghjul, komplet ny Sachs kobling, nyt koblingskabel og friske grp. N motorophæng. Den kører helt anderledes, har fået et fantastisk bundtræk og den nye geering passer perfekt til min motors effekt og de motor ophæng skulle jeg havde monteret for længe siden, den forrige ejer havde svejset 2 kraftige beslag i karossen og boltet motoren direkte metal mod metal, måske fint til bane brug men ikke til rally. Mit koblings kabel er et trailer bremsekabel som jeg har lavet om med en bøsning mod karossen og enden fra det originale, det er et kraftigt kabel og så koster det kun 100kr ::) Har købt et ekstra til res.del kassen. Vi skal ned og køre Stevnsprøver på næste søndag så jeg glæder mig til at se om det har givet noget mere fart på prøverne. God weekend

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 155
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
Sv: Gearkasse til rally - lavere slutgeering?
« Svar #16 Dato: 28. Maj 2023, 13:12 »
Fedt projekt du har gang i. Jeg kørte selv klubrally i en Peugeot 205 GTI for 100 år siden (føles det som).

Største problem var, at jeg aldrig fik monteret hydraulisk håndbremse.

Gruppe N ophæng til motor gav super præcise gearskift i forhold til det standard l.o.r.t. der sad på. Jeg tror også det er bedre til rally end at svejse det direkte til chassis. Der skal være lidt at give af.

Held og lykke på næste søndag.

/Christian

Sendt fra min SM-G998B med Tapatalk


sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +1/-1
    • Vis profil
  • By: Hillerød
Sv: Gearkasse til rally - lavere slutgeering?
« Svar #17 Dato: 10. Juni 2023, 12:54 »
Så fik vi kørt Stevnsprøverne (Klubrally) det gik ok, bilen kører rigtig godt og den trækker godt, det er ligesom at motor og gearkase passer bedre sammen nu. Alt virker men vi havde lidt svært ved at finde rundt på prøverne og min co driver bad mig 3 gange om at sætte farten ned så han kunne følge med ::)

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Gearkasse til rally - lavere slutgeering?
« Svar #18 Dato: 12. Juni 2023, 22:22 »
Det lyder som om næste opgradering skal være nye gearhjul til din co-driver...  ;D