Forfatter Emne: Masser af fejl  (Læst 1535 gange)

soren_f

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Silkeborg
Masser af fejl
« Dato: 04. Maj 2023, 12:53 »
Hej

Jeg er begyndt at få følgende fejl på min peugeot 508 SW fra 2013 - Braking system fault (kommer inden bilen startes)

Efter opstart kommer følgende fejl:
-   Braking system fault
-   Engine fault   
-   Anti roll-back system fault
-   ESP/ASR system fault
-   ABS fault

Efter at have søgt på nettet har jeg checket at der er bremsevæske på bilen og det er helt fyldt op og så har jeg skiftet de 2 sikringer ved batteriet. Der er lys i bremselysene når jeg bremsen trykkes ned.

Så læser jeg at det kan give mening at skifte enten bremselyskontakt eller batteriet, men der er lidt for meget gætværk for mig, så jeg vil høre om der er nogen der har et kvalificeret bud.

Jeg har optaget video af fejlene, hvis det giver mere mening at se det.

Det skal også siges at min oplevelse er at bilen kører som den plejer med undtagelse af ABS og ESP.

Bilen er blevet serviceret og synes for en måned siden hvor den fik nye bremseskiver og bremseklodser bag på.

På forhånd tak.

« Senest Redigeret: 04. Maj 2023, 13:03 af soren_f »

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Masser af fejl
« Svar #1 Dato: 04. Maj 2023, 15:34 »
Masser af fejl i øst og vest, er ofte relateret til batteri eller ladesystem, men det kan jo være alt muligt og kræver nærmere analyse - som du også selv ønsker.

Nu er der måske en anden herinde som har adgang til tekniske servicebulletins (med kendte fejl, årsag og udbedring). Det med sikringerne synes dog at være en kendt problemstilling, men da jeg så de mange stykker jern som er sat sammen til en "skinne", tænkte jeg, at der måske kan ligge en fejl der:
https://www.youtube.com/watch?v=FNJJ2sSs1VM

I den forbindelse kom jeg til at tænke på en video jeg så på et tidspunkt og nu har genfundet - den kan du måske have glæde af og måske også lære lidt om elektrisk fejlfinding: https://www.youtube.com/watch?v=0UO-e7bLsY4&t=412s

Førnævnte skinne skal måske have en tur med rens, lige som i videoen om VW'en.


soren_f

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Silkeborg
Sv: Masser af fejl
« Svar #2 Dato: 04. Maj 2023, 16:36 »
Tak for dit input - jeg vil prøve rense skinnen og se om det hjælper.

Jeg har lige været ude at køre en tur i den og har 2 yderligere informationer:
  • Speedometeret kører ikke rundt. Omdrejningstælleren gør dog.
  • Efter jeg slukkede for motoren, var der en lidt uvant summende lyd fra motorrummet i et minuts tid. Jeg mener bestemt ikke at den plejer at være der.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Masser af fejl
« Svar #3 Dato: 04. Maj 2023, 16:58 »
Hvis/NÅR der er en "Engine fault" så kan den alene, udløse alle de andre. Uden at dé reelt fejler.

Så JEG ville klart tjekke op på, hvorfor "Engine fault" er udløst. Inden der bruges tid på de andre fejlmeldinger.

Få en EGNET tester på bilen ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

soren_f

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Silkeborg
Sv: Masser af fejl
« Svar #4 Dato: 04. Maj 2023, 22:52 »
Jeg vil rigtig gerne have den testet.

Er der nogen i forummet der kan være behjælpelige med at teste? Ellers må den jo en tur til mekaniker.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Masser af fejl
« Svar #5 Dato: 05. Maj 2023, 10:01 »
Hvis ingen melder sig nærmere på dig, kan jeg gøre det lige på den anden side af Billund.
Du nævner selv bremselyskontakten, den kan i hvert fald give nogle af symptomerne, og koster ikke meget (149,- hos thansen som jo er en af de dyrere steder at handle) kontakten kan sagtens være defekt selv om bremselyset virker, der er to kontaktsæt i kontakten, en sluttekontakt til bremselys og en brydekontakt til fartpilot og ABS/ESP, og det er som regel den sidste der fejler.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

uffe

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Odense
Sv: Masser af fejl
« Svar #6 Dato: 05. Maj 2023, 11:51 »
Et bud:
Havde nøjagtig samme fejl på vores C3 fra 2019. Det viste sig at være en defekt ABS-føler på ve. forhjul.

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Masser af fejl
« Svar #7 Dato: 05. Maj 2023, 23:15 »
Ja, fejlmeddelelserne kan jo skyldes flere forskellige ting.

Jeg faldt lidt over denne:
https://www.youtube.com/watch?v=qxcpTLDXu-8

soren_f

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Silkeborg
Sv: Masser af fejl
« Svar #8 Dato: 24. Maj 2023, 20:16 »
Tak for alle jeres input.

Opdatering på problemet.

Jeg endte med at køre den på Peugeot værksted efter at min sædvanlige mekaniker gav op.

Først skiftede de sikringsboksen, hvilket desværre ikke løste problemet. Derefter var de overbeviste om at det var ABS enheden der var defekt og skiftede denne. Udskiftning af ABS enhed løste problemet. I alt kostede det mig 5.000 kr. og jeg måtte undvære at køre i bilen i i 2 uger, da de reservedele jeg skulle bruge ikke længere produceres og skulle fremskaffes fra en autoophugger.

Fortsat god aften.


SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Masser af fejl
« Svar #9 Dato: 26. Maj 2023, 09:20 »
Godt med en tilbagemelding. Nu er du mere sikker i trafikken igen.