Forfatter Emne: Puretech 1,2  (Læst 1291 gange)

nielswb

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Rødovre
Puretech 1,2
« Dato: 30. December 2023, 01:01 »
Hej,
Har læst mange skrækhistorier om problemer - smuldret tandrem og højt olieforbrug - med PURETECH 1,2 og at problemerne især skyldes at tandremmen kører i olie. Men nu har jeg på et engelsk Berlingo-Forum (af alle steder) læst, at PURETECH 1,2-motoren nu produceres med kæde i stedet for tandrem. Har det noget på sig? Og ifald: Har det hjulpet på olieforbruget?
Jeg har lidt overvejet at skifte til en 2008, PURETECH 1,2 med 130hk og EAT8, men er i tvivl netop på grund af motoren.
Når jeg søger i forummet hér synes jeg der er forbavsende lidt om problemerne i betragtning af hvor alvorligt det er når det går galt. Skyldes det at det kun er et meget lille og meget uheldigt mindretal som får problemer? Jeg havde en 208’er fra 2021, og den begyndte at bruge olie da den var godt 2 år gammel.
« Senest Redigeret: 30. December 2023, 02:25 af nielswb »

108ejer

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Næstved
Sv: Puretech 1,2
« Svar #1 Dato: 02. Februar 2024, 21:20 »
Hej,
Problemerne med 1,2 Puretech motorerne er ikke kun et uheldigt mindretal, efter min mening. Har arbejdet med Peugeot og Citroen i ca 5 år. Det er ret hyppigt der bliver skiftet motor på grund af for højt olieforbrug og tandremmen fordi de simpelhent går i opløsning. Jeg har intet hørt om de nye skulle køre med kæde. Men med min erfaring med dem, ville jeg aldrig anbefale nogen at købe den motor.

Vh.