Forfatter Emne: Engine failure , have the vechile repaired. Peugeot 308 1,6 bluehdi 120  (Læst 2548 gange)

Jesperdegn308

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jordrup
Hva er den typiske fejl på motor når den fejl i overskriften kommer frem ved opstart, og så væk igen ?
Bilen kører fejlfri som den plejer ??

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
På med en tester, så har du svaret.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

Jesperdegn308

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jordrup
Sker på Torsdag , men kunne være nogen ved hvad fejlen typisk er ????????

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Det kan være alt ligefra en dårlig forbindelse til en ny motor. Derfor er det en god ide at få en tester på. Testeren giver dog ikke altid et direkte svar, men kan udelukke hvilken del der fejler. Tit er det under diverse test af komponenter at fejlene findes.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

Jesperdegn308

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jordrup
Det var så selvfølgelig den velkendte fejl  :-\med defekt addblue tank

Slagter

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Roskilde
Min skriver det samme
Det er dog ikke en addblue men Alm 1.6 hdi
Dog når jeg sætter en OBD på siger den alt er ok
Thansen mobilscan
Men service lampen er tændt og motor kører på reduceret kraft.
Det hvor jeg normalt får lavet service siger de at også ikke addblue biler har en tank for dette som normalt bliver fyldt op ved Alm service

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Du kan ikke stole på at en THansen tester er brugbar. Der skal en "rigtig" tester på.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

johnlund

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Sønderborg
Det gule engine symbol begyndte at lyse under kørsel på motorvejen og vedblev med at lyse. Kørte ind på en holdeplads og slukkede motoren. Da jeg startede lyste enginesymbolet vedvarende og meddelelsen engine fault repair needed...dukkede op. Jeg havde en smule olie som jeg hældte i og kørte stille hjem og holdt øje med temperaturen. På et tidspunkt forsvandt engine fault meddelelsen og kun engine symbol lampen lyste vedblivende. Så fyldte jeg olie op til max på målepinden. Ved næste kørsel slukkede engine symbol lampen og alt er nu ok. Jeg kører til 10.000 km eftersyn og service løbende og undrer mig over at bilen kan være løbet tør for olie. Nu skal jeg checke mine værkstedsregninger og se hvad de har lavet...hvis de har lavet noget overhovedet.
« Senest Redigeret: 01. Juni 2024, 12:22 af johnlund »