Forfatter Emne: Motor går ud periodisk, 206 1,4 benzin  (Læst 538 gange)

ole1d

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hjortshøj
Motor går ud periodisk, 206 1,4 benzin
« Dato: 29. Juli 2024, 16:39 »
Hej, jeg har en 206 1,4, 2005, motorkode KFW, der driller lidt.

Et par gange er den startet ved kold motor, snurret et par sekunder og så gået ud. Ingen fejlkoder eller lamper der lyser. Ved startforsøg cykler den bare rundt uden at tænde. Venter man 5 minutter, så starter den igen og kører fint, i flere uger i træk sidste gang.

To gange er den begyndt at køre på tre cylindre under kørsel, motorlampe og ESP-lampe lyser. Fejl: "Injection cylinder 4 A circuit". Stopper man motoren og starter igen, kører den igen. Begge gange lyste både motorlampe og ESP-lampe, men den lagrer ingen ESP fejl.

Er der nogen der har prøvet noget lignende og har ideer?
« Senest Redigeret: 31. Juli 2024, 08:33 af ole1d »

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: Motor går ud periodisk, 206 1,4 benzin
« Svar #1 Dato: 30. Juli 2024, 11:10 »
Tjek for irrede/løse forbindelser.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

ole1d

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hjortshøj
Sv: Motor går ud periodisk, 206 1,4 benzin
« Svar #2 Dato: 31. Juli 2024, 08:29 »
Jeg har haft skilt alverdens ting ad i motorrummet. BSM er ok og alle forbindelser i flot stand. ECUens stik ser fine ud (der har jeg set folk på nettet der havde grøn ir på dem). Ledningsnet og stik til dyser ser flot ud.

Den blev ved med at melde fejl på injector på cylinder 4, så i går byttede jeg injector 2 og 4 og prøvekørte igen. Så var der injector fejl på cylinder 1! WTF.

Jeg tror måske jeg prøver at skifte alle dyserne. Bilen har været svar at starte varm, på det sidste. Koldstart er næsten altid ok. Fejlen på cylinder 4 har KUN kommet frem når bilen har driftstemperatur = når den kommer over 90 grader på varmemåleren. Tænder jeg så fuld varme i kabinen, så motoren køler en lille smule ned, så kører den fint. Slukker jeg det og kører nogle få km, så kommer fejlen igen.

Tror muligvis det er normalt at ESP går i fejltilstand, når motoren hakker og går på tre cyl. (?) Det virker som om andre oplever det samme, i hvert fald.
« Senest Redigeret: 31. Juli 2024, 08:32 af ole1d »

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: Motor går ud periodisk, 206 1,4 benzin
« Svar #3 Dato: 31. Juli 2024, 10:08 »
ESP kan melde fejl i mange situationer, selvom det ikke fejler noget. Har du prøvet et tjekke ledningsnettet for kabelbrud? Der er mange vibrationer i et motorrum, så det kunne jo være at nogle ledninger er knækket. Disse brud er nærmest usynlige da det normalt kun er inde i ledningen det sker. Disse skader kan være periodiske. Problemet kan også ligge i en defekt føler, som også kan være periodisk.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Motor går ud periodisk, 206 1,4 benzin
« Svar #4 Dato: 31. Juli 2024, 20:13 »
Nu er franske biler jo som bekendt lidt specielle, og en af de specielle ting ved Peugeot  er at cylinderrækkefølgen er modsat de fleste andre sådan at cylinderen nærmest svinghjulet er cylinder 1, jeg håber ikke det er det der driller dig. Der er også nogle der har haft problemer med en ledning der går fra sikringsboksen bag om motoren og til motorstyringen, men det plejer at resultere i en helt død motor.
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,13642.0.html sidste indlæg side 2


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

ole1d

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hjortshøj
Sv: Motor går ud periodisk, 206 1,4 benzin
« Svar #5 Dato: 02. August 2024, 16:52 »
Hej
Det med at den ville gå på 3 cyl. når den blev varm, er tilsyneladende kureret. Jeg skiftede dyserne i dag og nu er det holdt op.

Der er muligvis to fejl på den, nu må vi se om det med at den dør ved koldstart kommer tilbage. Det er sket to gange på ca. 4 måneder.