Forfatter Emne: 407 3.0 V6 211HK automatgear - kan ikke starte når den er varm  (Læst 373 gange)

ultic

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hillerød
Hej allesammen.

Jeg har en Peogeot 407 3.0 V6 211 HK sedan fra 2006 med automatgear.

I 6-7 år har alt været perfekt.

De sidste par uger har jeg efter brug ikke kunnet starte bilen med det samme.
Hvis jeg tager bilen ud på en 20 minutters kørsel, skal jeg vente 30-60 minutter, før jeg kan starter den igen.
Når dette sker, og jeg prøver at starte bilen, virker starteren ikke(helt død).
Men hvis jeg venter 30-60 minutter starter bilen helt perfekt og unde problemer igen.

hvis jeg tager på en kort køretur i 2-5 minutter, fra den er kold, kan jeg starte bilen lige efter uden problemer.

Batteriet er ret nyt, og der er ingen tegn på overophedning af motoren.

Er der nogen der har en idé om hvad det kan være?


På forhånd tak for eventuelle forslag og anden support.

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 174
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Tjek for løse/irrede stel og stik forbindelser. ( Metal udvider sig i varme, og trækker sig sammen når det bliver koldt igen). Startrelæet er det første jeg ville kigge på.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.522
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Det kunne sagtens være kullene i starteren der er ved at være slidt, men så burde du kunne høre et klik fra starteren. Hvis du kan komme til at slå på starteren med en hammer samtidig med at en drejer nøglen, kan du hurtig se om det hjælper, hvis det gør, er det nok en ny starter da det er de færreste der orker at skifte kullene selv om det er under 1/10 pris.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html