Forfatter Emne: Servicesbog  (Læst 1559 gange)

kon

• Gæst
Servicesbog
« Dato: 16. Februar 2008, 19:16 »
Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg får fat i en servicesbog. Har lige købt en 407 2,0  ST HDI der har kørt 57.000 km, men der er ingen servicesbog. Har talt med Peugeot i Herning og de siger at når jeg kommer til services ved dem kan jeg få en erstatningsbog. Problemet er bare at jeg ved levering af bilen fik lavet et 60.000 km services ved sælgeren, der ikke er auroriseret Peugeot forhandler. Venter jeg nu "bare" til næste eftersyn - som jeg faktisk ikke ved hvornår er - så mangler jeg jo stempel for 60.000 og jeg kommer også til at mangle et stempel for rustgarentieftersyn.
Så løsningsforslag modtages med glæde. Da jeg ikke tidligere har haft diesel men udelukkende benzin biler, vil jeg være taknemmelig såfremt der er nogen der kan fortælle mig hvad et 60.000 km eftersyn omfatter og hvornår næste eftersyn bør ske.

Kaj Ø. Nielsen

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: Servicesbog
« Svar #1 Dato: 18. Februar 2008, 19:44 »
Jeg har en 407 HDI 2,0, som er leveret December 04.

Dertil hørende Service og Reklamationshæfte

Jeg har kørt ca 75.000 km og er til service efter reglerne hvert år i december, altså 3 gange.
Det er jo ikke til at undgå, fordi computeren siger til når vi når december.

Hvis du har fået 60.000 km eftersyn, skal du igen om et år have bilen efterset
Du skal bruge 5/40 syntetisk eller 10/40 delsyntetisk, tandrem skal udskiftes ved 150.000
Partikelfilter ved 120.000

Husk karosserikontrol inden 4. år

Jeg har scannet noget på¨min bog men kan ikke få det oveført her.

Men du kan sikkert få det som fil hvis du sender mig ,din email, min er oplyst i profilen
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000