Forfatter Emne: 406 tomgang`s problem  (Læst 2565 gange)

nrhalne

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
406 tomgang`s problem
« Dato: 13. August 2007, 12:04 »
Hej
Jeg har en 406èr, 1,8 fra 96 som er ustabil i tomgang.
Det startede med den ikke ville gå helt ned i tomgang, ligesom gaskablet går trægt, men jeg har været ude aktuatoren (der hvor kablet er monteret i motorrummet) og prøve at tvinge den ned uden held. Sommetider vil den slet ikke gå i tomgang og går i stå. Problemet er ved kold og varm motor.
Kan en "motor udskrift" evt. give en ide om hvad der er galt eller er der en anden løsning.

Mvh
Per

zapped

  • Gæst
RE: 406 tomgang`s problem
« Svar #1 Dato: 13. August 2007, 13:41 »
Havde lidt samme problem på min tidligere bil. der hoppede den dog imellem tomgang og 2000omdrejninger i min. for derefter at ligge sig på omkring 1500omdrejninger i min.

Ved mig var det lambdasonden der ikke kunne måle rigtigt.:|

Hvis jeg var dig ville jeg checke sådan noget før ejg prøvede et motorskift.:o
« Senest Redigeret: 13. August 2007, 13:43 af zapped »

zapped

  • Gæst
RE: 406 tomgang`s problem
« Svar #2 Dato: 13. August 2007, 13:42 »
Hvis du bremser og kobler lidt ud kan du så tvinge den ned?

nrhalne

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 tomgang`s problem
« Svar #3 Dato: 13. August 2007, 20:08 »
Det var ikke motor skift jeg mente men en data udskrift fra motorstyringen, hvis den ikke er for gammel, bilen altså.
Lamda sonden blev udskiftet i forbindelse med et syn og problemet var der også før, jo jeg tror nok jeg kan tvinge den ned i omdrejninger.

zapped

  • Gæst
RE: 406 tomgang`s problem
« Svar #4 Dato: 14. August 2007, 09:25 »
kunne være en idé med en udskrift hvis det er muligt. det er en billig løsning.:D

kajakob

  • Gæst
RE: 406 tomgang`s problem
« Svar #5 Dato: 13. December 2007, 11:46 »
Kører du kun korte ture?
Hvis du kun kører korte kan det godt hjælpe at belaste motoren ved at evt. lætte på konlingen når du holder ved lyskurven, eller kører nogle længere ture bare en gang i mellem.

Jeg kan ikke huske hvoffor, men det virkede for mig!

Drop de korte ture!!!

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: 406 tomgang`s problem
« Svar #6 Dato: 13. December 2007, 16:10 »
Citér
Hvis du kun kører korte kan det godt hjælpe at belaste motoren ved at evt. lætte på konlingen når du holder ved lyskurven


Så kan han også ligeså godt få skiftet koblingen når han nu er ovre og få lavet data udskrift, for så holder den ikke ret længe  ;)