Forfatter Emne: km tæller streg ved 300.000 km.. wtf??  (Læst 2112 gange)

Thrash75

  • Gæst
km tæller streg ved 300.000 km.. wtf??
« Dato: 09. September 2007, 14:58 »
Hey folkens,

Sammen med kæresten, en lykkelig ejer af en 1998 406 2.0 ST. For nogle måneder siden rundede spanden 300.000 km. Der er næsten aldrig problemer med den. Den kører stadig dejligt, og det er jo helt fantastisk. Problemet er, at da den rundede de 300.000 på tælleren, kom der bare en streg i stedet for et 3 tal. :o Se billede:



Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er muligt det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.

Har I nogen viden / erfaring omkring dette?
« Senest Redigeret: 09. September 2007, 14:58 af Thrash75 »

bofu

  • Gæst
RE: km tæller streg ved 300.000 km.. wtf??
« Svar #1 Dato: 15. September 2007, 20:38 »
Jeg har haft en 406 fra 2000, den kunne godt skrive 300.000

Joco

  • Gæst
RE: km tæller streg ved 300.000 km.. wtf??
« Svar #2 Dato: 04. Oktober 2007, 15:38 »
Jeg fandt dette tip på en side.....måske det virker;)
-------------------------------------------------------------------------

Peugeot 406 Coupe Mileometer Fault - LeePower  
Hi

Never had one do that before, You could try a dash board re - boot before you ask a Peugeot dealer.

Peugeot dashboard re - boot:

1: Find the fuse box inside the car.
2: Find the Red & Black fuse with "SH" in white letters on it.
3: Start engine & let it idle.
4: Remove the above fuse for a minimum of 10 seconds.
5: Replace the above fuse.
6: All the dials should go to maximum reading for a few seconds, then go back to normal.

Try that first & see if it fixes it.  
---------------------------------------------------------------------------------

Hilsen Joco

Thrash75

  • Gæst
RE: km tæller streg ved 300.000 km.. wtf??
« Svar #3 Dato: 08. Oktober 2007, 21:10 »
Hey takker for forslaget. Der var en SH sikring i vores bil også. Læste i manualen, at det står for SHUNT. Nogen der ved hvad det betyder? Nå, men..

Jeg prøvede det der stod. Når jeg tager SH sikringen ud, går bilen død (går ud fra det er normalt), og lyset forsvinder fra km tælleren osv.. Når jeg sætter den på plads igen, kommer lyset og tallet igen. Men det har ikke ændret sig. Jeg prøvede igen, og havde den ude i nogle minutter, før jeg satte den i igen, men intet ændrer sig. Det var noget lort.. :(

Men som sagt, takker for forslaget, det var et forsøg værd. ;) Det generer mig bare med den streg.. Findes der ikke "folk" man kan gå til (ikke aut. mekanikere...), som kan koble et apparat til bilen, og se en hel masse? Måske kan man se noget ved det? Nogen der kender nogen? Eller nogen her der kan dette? :)

franne500

  • Gæst
RE: km tæller streg ved 300.000 km.. wtf??
« Svar #4 Dato: 10. Oktober 2007, 19:41 »
Hej,

Jeg har det samme problem - Ringede til Peugeot i vejle i dag - de havde aldrig hørt om det..... Sig endelig til hvis du finder ud af noget  :)

Thrash75

  • Gæst
RE: km tæller streg ved 300.000 km.. wtf??
« Svar #5 Dato: 20. Oktober 2007, 13:33 »
Jamen, det skal jeg nok. Og i lige måde!! ;) Rart at høre, at tilfældet ikke er enestående. Men åbenbart sjælden..

Nu er man jo ved at vænne sig til det, og bilen kører lige godt. Jeg tænker bare på, hvis den skulle sælges en dag, om det kunne trække prisen ned.. Men det største problem er og bliver, at det er pisse irriterende!! :(

franne500

  • Gæst
RE: km tæller streg ved 300.000 km.. wtf??
« Svar #6 Dato: 21. Oktober 2007, 13:50 »
Når den runder 400.000 går den tilbage og viser 100.000........:o

sådan er det nok bare med den model.....pokker ta´ det ! ;)