Forfatter Emne: 406 fault  (Læst 2006 gange)

AP406

  • Gæst
406 fault
« Dato: 21. Oktober 2007, 12:11 »
Hej Peugeot kører.

Jeg har en Peugeot 406 HDI st. fra 2000. En utrolig dejlig bil at køre i, men den har dog et enkelt problem som altid kommer tilbage på denne tid af året. Når ude temperaturen kommer under de 10 grader, så begynder den med jævne mellemrum at skrive "battery charger fault" i displayet. Batteri lampen lyser kort, radioen og klimaanlægget slukkes og kørelyset på bilen går ud. Jeg når som regel lige, at se beskeden i displayet, og så er alt normalt igen.

Jo koldere det bliver jo oftere sker dette.

Bilen har fået et nyt batteri, men det gjorde ingen forskel. Jeg har haft 2 Peugeot værksteder til at udlæse fejl, men ingen af dem kan udlæse denne fejl !!!!.

Næste step er måske at udskifte generatoren, men jeg har aldrig startproblemer og fejlen er som sagt kun her i tiden med de lave temperature.

Er der nogen som har nogle gode råd, så høre jeg meget gerne fra jer.

Mvh Allan.

kimS

  • Gæst
RE: 406 fault
« Svar #1 Dato: 21. Oktober 2007, 22:29 »
Peugeot har ik så gode stell forbindelser, det kunne MÅSKE være det der er dit problem, der sidder en ved batteri kassen på inderskærmen og den fra batt. over på gearkassen, og nede ved hver forlygte samt over omk. kassen med styreboksen, prøv at rense disse med sandpapir da det er rimeligt nemt og billigt, prøv også om du kunne komme til at pille stik og ledninger af på generatoren og se om disse skulle være rene, ellers skal disse også renses....
Håber dette kan hjælpe

MVH Kim