Forfatter Emne: Hjælp 106 1,4 xsi har udsætter og kører dårlig i tomgang!  (Læst 1598 gange)

FluzZ

  • Gæst
hej jeg har lige fået amlet min peugeot 106 1,4 xsi (LE MANS) den er lige blevet renoveret men den kører dårlig den har udsætter og går dårlig i tomgang.

jeg har skiftet en masse dele.

tændrør
tændkabler
tændspole
tændingsmodul
vacumslanger
vandtempføler
lufttempføler
slebet ventiler
topparkning
slibesæt
benzinfilter
benzintryk 2,5 tomgang 3,1 ved forhøjet
tandrem og den står rigtig.

jeg har målt med skob og kan se at tændings billederne har en varierende tændspændning og har en kort gnist tid når den får lidt gas..

håber i kan hjælpe mig..

kan det være boksen? mapsensor sidder i boks...måler 450-500 mb:

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Stigan

  • Gæst
RE: Hjælp 106 1,4 xsi har udsætter og kører dårlig i tomgang!
« Svar #1 Dato: 25. Oktober 2007, 17:25 »
Hej FluzZ

Jeg har en 1,4i XR fra 1993

Jeg har/havde samme problem, men min kammerat  sagde at det sikkert var en stelforbindelse og min anden kammerat der er VW og Audi mekaniker sagde at han tit havde været ude for at stelforbindelsen fra batteriet og til karossen at det var der var dårlig forbindelse og det gav mange mærkelige bivirkninger.

Jeg skruede alle stelforbindelserne til alt af og rensede dem grundigt med stålbørste og sandpapir.
Rensede ind til rent metal var at se.

Samlede det hele og skruede det fast, derefter gav jeg det Dinitrol eller Pava noget som beskyttede mod fugt og rust.

Det virker undtagen nogle gange når den er kold og jeg kører meget langsomt i 3 eller 4 gear ved 40-50km/t.

Jeg ikke helt tilfreds, men gider ikke rode med det mere.

Mvh Stigan
« Senest Redigeret: 14. November 2007, 20:01 af Stigan »