Forfatter Emne: Et start problem med 407?  (Læst 1946 gange)

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Et start problem med 407?
« Dato: 30. Oktober 2007, 08:29 »
Jeg synes jeg vil delagtiggøre jer om en uhyggelig oplevelse jeg har været ude for, vi var på indkøb søndag i Aktiv Super, og skulle køre fra parkering pladsen. Bilen en Peugeot 407 kun 3 år gammel, ville for første gang ikke starte, den lod simpelthen som ingenting, når jeg drejede i Startnøgen, der var tilsyneladende strøm nok på batteriet, men jeg troede dog at det var derfor. Jeg havde fat i instruktionsbogen og fandt at jeg skulle se efter sikring nr 8, den så normal ud, men jeg kunne for øvrigt ikke finde sikringerne, de skulle være i en box lidt til venstre for rattet, men det var mig ikke muligt. at se den..

Vi telefonerede til Autohjælp,” De er nr 7 i Køen blev der sagt”, der gik ca 20 minutter så fik vi forbindelse og så gik der ca. 1 time, så kom den flinke mand og så på sagerne, der var strøm nok og han kikkede også på sikringerne og telefonerede til en kammerat der kendte til Peugeot biler, men der var ikke noget at gøre.
Vi måtte skubbe bilen, og den startede med det samme, så sluk sagde han og prøv igen, efter næste skub fortsatte vi til Peugeot i Viby, de havde åbent og Værkstedchefen som var til stede i Salgsafdelingen, sagde at det sikkert var starteren der var i Stykker, men de ville se på det på mandag, vi telefonerede til vores nabo som har en Skoda, og han kom og hentede os.

Da jeg hentede bilen Mandag, havde de skiftet Sikring nr. 8, og så var bilen ellers klar igen.

Nu ville jeg have at vide hvor de sikringer var, det viste sig at den lille skuffe som sidder til venstre, den skulle man rykke ud og så kom sikringerne til syne der inde og der var jo også reservesikringer, så ved jeg det til næste gang

Men det er slet ikke sjovt at sidde med en pæn bil og skal have Autohjælp, det er aldrig sket før for mig, siden vi fik vores første bil i 1960.

Med venlig hilsen
Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Et start problem med 407?
« Svar #1 Dato: 01. November 2007, 19:49 »
Jeg har nu fået regningen på den sikring, som jeg ikke kunne finde:

Sikring 27,- arbejsløn700- ialt 727,-
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000