Forfatter Emne: TS4-2000.Er jeg bare uheldig, eller er det noget l...  (Læst 2189 gange)

jesperskibby

  • Gæst
Jeg har en TS4 fra 2000, og har temmelig mange "små"problemer med den.1-Min aircon virker ikke.Den startede med at hyle når man tændte den, og nu virker den slet ikke. 2-Sommetider får den lyst til at blinke til venstre.Sidst mens jeg tankede, så det er ikke fordi jeg er kommet til at skubbe til armen. 3- Hver anden gang jeg slukker bilen kører radioen videre..Og den kan IKKE slukkes.Så skal jeg starte motoren og slukke den igen, det virker nogen gange. 4- Mit termometer virker ikke(med mindre det er 33 grader når jeg kører på arb. kl 3 om natten)Not. Udover det har jeg lige fået nogle andre "småting" lavet for 11000.- hos Peugeot i Frederiksund:@--

mcfly

  • Gæst
RE: TS4-2000.Er jeg bare uheldig, eller er det noget l...
« Svar #1 Dato: 11. Juni 2007, 15:13 »
Min TS4 fra 2001 har også en hylelyd ved start. (se evt. anden tråd) som dog ikke skyldes klima, men derimod måske en blæser i motorrum. Den har derudover et problem med at tomgangen stiger når der kobles ud. Derudover har den 7-9-13 ingen elektriske eller klima problemer. Jeg tror bestemt ikke, at den er mere fejlramt end en standard 406´er.
Dejlig bil iøvrigt.
« Senest Redigeret: 11. Juni 2007, 15:34 af mcfly »

sebastianh

  • Gæst
RE: TS4-2000.Er jeg bare uheldig, eller er det noget l...
« Svar #2 Dato: 24. November 2007, 22:55 »
DU har lige præcis de samme problemer som jeg har med min - ca. samme årgang.

Blinkeren kan jeg hjælpe dig med; du skal bare skrue dækslet over og under rattet af. Så kan man løsne, og lirke, hele blinkerenheden ud - det er ret nemt. Den kan man så skille ad, og rense den slæbesko der styrer blinkeren, og så virker det igen!

Min aircon er også gået - det viste sig at være et lille hul i køleren. (den kunne godt varme men ikke køle).

Og mit termometer er også ret ustabilt...

Ingen løsninger til de sidste ting her, men du er altså ikke alene : )

Dieselfreak

  • Gæst
RE: TS4-2000.Er jeg bare uheldig, eller er det noget l...
« Svar #3 Dato: 25. November 2007, 10:39 »
Du kan prøve at skifte termometeret, det måtte jeg gøre på min gamle opel vectra b. Jeg mener det sidder lige under forkofangeren på en 406´er

Jakob P

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: TS4-2000.Er jeg bare uheldig, eller er det noget l...
« Svar #4 Dato: 28. November 2007, 17:43 »
Temp. føleren sidder i højre sidespejl. Føleren kan købes løst og er ret nem at skifte :)
406 TS4 st.car