Forfatter Emne: peugeot j5 diesel bus  (Læst 1737 gange)

jappe

  • Gæst
peugeot j5 diesel bus
« Dato: 28. November 2007, 19:56 »
er der virkelig heller ikke  nogen der kan hjælpe  mig med  problemerne med min nykøbte j5 bus

se mit indlæg ang. dette.

jappe.

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: peugeot j5 diesel bus
« Svar #1 Dato: 29. November 2007, 20:14 »
Jeg vil da gerne svare. Jeg har bare ikke noget fornuftigt svar, for jeg er ikke ekspert i motorer.
Men det lyder som om noget i motoren ikke er tæt, for når du skruer låget på ekspansionsbeholderen skaber du tryk i kølesystemet. Det tryk er åbenbart for meget for eksempelvis en dårlig stempelring eller lignende.

Hvor har du købt J5´eren? privat eller hos en forhandler og hvornår?

Jappe, du må ikke forvente at der sidder et helt ekspertpanel og venter på at du stiller et spørgsmål de kan svare på. ;)
Vi er alle almindelige mennesker med Peugeot´er som bil/hobby.
Din J5´er er heller ikke særlig udbredt længere... Selv da den var ny, blev der jo heller ikke solgt lige så mange som personbilerne.

Jeg flytter dit indlæg fra køb og salg til snak forummet.
« Senest Redigeret: 29. November 2007, 20:21 af Thomas 307 SW »
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Dieselfreak

  • Gæst
RE: peugeot j5 diesel bus
« Svar #2 Dato: 30. November 2007, 05:40 »
Jeg tror også at der er noget der ikke er tæt. Kan man ikke få noget køle-tætne-væske vidundermiddel? Syntes engang jeg hørte om noget væske som kunne lappe små huller i kølesystemet, der er da værd at prøve.

Kenni

  • Gæst
RE: peugeot j5 diesel bus
« Svar #3 Dato: 30. November 2007, 10:28 »
Prøv evt. at spørge herinde: http://www.hi-speed.dk
Der er lidt flere brugere, men det er jo selvfølgeligt ikke sikkert der er nogen derinde der kan svare på dit spørgsmål.
Som Thomas siger, så er det jo ikke den mest udbredte "bil", men det kan være der er nogle der har, eller har hft, sådan en.
« Senest Redigeret: 30. November 2007, 10:28 af Kenni »

jappe

  • Gæst
RE: j5 diesel bus
« Svar #4 Dato: 30. November 2007, 19:00 »
er der nogen der kan anbefale en som kan ordne toppakningen på min gamle 2,5 diesel bus  til rimelige penge  det skal være på fyn, da jeg pgra. mit helbred ikke kan gøre det  selv,

håber nogen kan hjælpe  mig.


jappe.:(

Dieselfreak

  • Gæst
RE: peugeot j5 diesel bus
« Svar #5 Dato: 01. December 2007, 01:05 »
Kunne et peugeot værksted ikke friste? Ved godt det måske er lidt dyere men så bliver det gjort ordenligt og der er garanti på deres arbejde.

sh7873

  • Gæst
RE: J5 diesel bus
« Svar #6 Dato: 02. December 2007, 00:53 »
Jeg kan så absolut ikke anbefale de der vidundermidler, der kan tætne kølersystemer og deslige. Ved godt det kan være en billig løsning, men tænk lige over, at nogle af vandkanalerne ikke er større, end et knappenålshoved!! Summasumarum; hvis det kan tætne for en utæthed, kan det også "tætne" et hul der IKKE skal tætnes. Mht. værksted, så kan et mindre uafhængigt værksted, eller en cylinder service lave arbejdet mindst lige så godt, som et noget dyrere mærkeværksted B)