Forfatter Emne: 307 intercooler på 90 heste??  (Læst 2232 gange)

hudle

  • Gæst
307 intercooler på 90 heste??
« Dato: 09. August 2006, 20:30 »
Hejsa..

Jeg har en 307 stationcar 2,0 HDI med 90 heste.. hvis jeg nu vil chippe den, så skulle den få omkring 105-110 heste, men skla der ny intercooler på eller skal jeg bare købe chippen og smide den i???


Hudle

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 307 intercooler på 90 heste??
« Svar #1 Dato: 10. August 2006, 06:26 »
Der skal bare smides en chip i den. En intercooler har ikke noget med turbo og intercooler at gøre. Er du forresten sikker på du ovrehoved har intercooler? min fars er med samme motor og den har det ikke. Så den blev chiptunnet, gav utrolig meget effekt.

hudle

  • Gæst
RE: 307 intercooler på 90 heste??
« Svar #2 Dato: 10. August 2006, 20:01 »
hmmm.. Så vidt jeg kan se så sidder der en intercooler i fronten lige ved siden af køleren.. Der går en stor slange over til den... Intercooleren eller hvad det nu er  er ca. 20-30 cm bred og ca. 50-60 cm i højden...

hudle

  • Gæst
RE: 307 intercooler på 90 heste??
« Svar #3 Dato: 10. August 2006, 20:03 »
ups... glemte forresten at sige bilen er fra 2003... kan det være de har lavet det om med intercooler siden??? jeg skal ikke gøre mig klog på det.. Dimsen som tidligere beskrevet ligner en aluminiumsblok og slangen der går over til den er ca 5 cm i diameter.. Smed i bare chippen i din fars og så kørte den?? der skulle ikke instaleres intercooler.. Det har jeg hørt fra en at skulle man have chip i så skulle der også intercooler på??

Hvad koster sådan en chip og hvor har i købt din fars henne??

/Hudle

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 307 intercooler på 90 heste??
« Svar #4 Dato: 10. August 2006, 22:33 »
Jeg kan ikke huske hvor gammel min fars er, men han spurgte på værkstedet hvordan det kunne være at min 2,1 turbo intercooler var så meget hurtigere end hans, og hvorfor man kunne høre min turbo gennem udstødningen. Her fik han af vide "406´ere kører med et højere ladetryk...og så har din jo heller ikke intercooler" Men som du beskriver lyder som om du har intercooler. Når man kigger ned i fronten ser det ud som om man har 2 kølere lige ved siden af hinanden. Kan ikke huske hvilken en der er hvad. Min far købte sin chip for lige omkring 2000 kr, monteringen tog ca 5 minutter. Man hiver et stik af og sætter chippen i der, det sværeste var at montere den pokkers dims med et par strips. Den han købte var med interval tunning, dvs han har 9 punkter han kan sætte det på. Da han fik den stod den på 1, han prøvede, der var ikke sket ret meget, vi satte den på 4 og vupti, så var det lige før han fløj forbi juniors 406´er. Vi skulle lige prøve at sætte den på 9 og hold da op, men hold da op hvor blev den tørstig. Nu kører den permanent på 4 og den har virkelig givet effekt.

hudle

  • Gæst
RE: 307 intercooler på 90 heste??
« Svar #5 Dato: 12. August 2006, 08:05 »
hmm... Det lyder jo bare rigtig godt.. og en billig chip.. Hvor har han købt denne henne??? Man kan godt høre turboen på min når man giver den gas.. hvordan er dieseløkonomien nu hvor han har den til at stå på 4 og har kørt et stykke tid.. det er jo skide smart at man nærmest kan slå chippen fra ved at stille den på 1...

Det ville jo være rart så når man skulle på rejse kunne justere det

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 307 intercooler på 90 heste??
« Svar #6 Dato: 12. August 2006, 18:34 »
Jeg snakkede lige med min far om din intercooler, vi har fået overbevist hinanden om at du ikke har intercooler på din model (90hk), det er nok mere køleren til klimaanlægget. Men pyt med det, en intercooler kan altid eftermonteres. Min fars bil kører faktisk længere på litteren med chippen i, så det kan jo gå hen og blive en god invistering. Jeg finder lige ud af hvor han har købt den henne når han engang vender tilbage.
« Senest Redigeret: 12. August 2006, 18:35 af Dieselfreak »

Morten C W

  • Gæst
RE: 307 intercooler på 90 heste??
« Svar #7 Dato: 13. August 2006, 11:09 »
Citér
Dieselfan skrev:
 Man hiver et stik af og sætter chippen i der, det sværeste var at montere den pokkers dims med et par strips. Den han købte var med interval tunning, dvs han har 9 punkter han kan sætte det på.


Det der lyder for mig overhovedet ikke som en chip tuning, men derimod boks tuning.. en chip tuning er en opdatering af dataene i motorens styreboks hvor man stiller på flere parametre via en labtop..
det være sig ladetryk, åbningstid på dyserne, og tryk på dyserne.. efter hvad jeg forstår ved en chipning..

en boks tuning er som du siger at man får et modul med et forudindstillet program, som man klikker ind mellem 2 stik og sætter fast på den måde som du beskrev med strips..

se mere på f.eks

http://www.rh-motorsport.dk/ for chip tuning
http://www.bokstuning.dk/   for... ja som emne

god weekend

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 307 intercooler på 90 heste??
« Svar #8 Dato: 13. August 2006, 12:10 »
Ja men du har også fuldstændig ret. Det er en boks tunning. Jeg kan sgu aldrig hitte rundt i hvad der er hvad. Men den var nem at montere og skulle ikke først konfigureres. Om en chip-tunning er bedre skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg skal i hvert falde have købt den den dims min far har købt en dag ved lejlighed.

LKRYU

  • Gæst
RE: 307CC CHIPTUNING
« Svar #9 Dato: 19. December 2007, 18:56 »
Hej gutter...
jeg har en 307cc'er og kunne godt tænke mig at få en chip smidt i... er der nogen der evt. har en hjemmeside man kan slå dem op på?

og er det mulig at kopierer chippen?

hilsen ljubo:D