Forfatter Emne: Tilskudsfyr på 806  (Læst 1435 gange)

quattro

  • Gæst
Tilskudsfyr på 806
« Dato: 27. December 2007, 20:08 »
Hej. Jeg har en 806 2,0 Hdi fra 2000. Den er født med et Webasto TermoTop Z/C-D tilskudsfyr. Fyret får strøm når jeg starter motoren, og blæseren i fyret kører, men brænderen starter ikke. Fyret slukker så af sig selv efter ca. 1 min.
Jeg har skilt fyret ad, og gløderøret virker. Jeg har på fornemmelsen at det er signalet fra bilen det er galt med.
Nogen der kender problemet, eller har en løsning.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Tilskudsfyr på 806
« Svar #1 Dato: 30. December 2007, 19:52 »
Næsten nemmest lige at drøne hen til den lokale ketner eller BG Bosch og få dem til at sætte en pc på og lave en fejl udlæsning på fyret, ellers bliver det nok lidt af en gætteleg ;)
« Senest Redigeret: 30. December 2007, 19:53 af JR Peu406geot »

Plop

  • Gæst
RE: Tilskudsfyr på 806
« Svar #2 Dato: 31. December 2007, 08:31 »
Citér
JR Peu406geot skrev:
Næsten nemmest lige at drøne hen til den lokale ketner eller BG Bosch og få dem til at sætte en pc på og lave en fejl udlæsning på fyret

Vil man også kunne det på en Mercedes V230, også med webasto fyr ?
Mit gæt ville være at cirkulationspumpen ikke kører, så fyret slukker når vanden i "kedlen" er varmt, og der ikke kommer nyt, koldt vand til.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Tilskudsfyr på 806
« Svar #3 Dato: 31. December 2007, 12:56 »
Citér
Vil man også kunne det på en Mercedes V230, også med webasto fyr ?
Mit gæt ville være at cirkulationspumpen ikke kører, så fyret slukker når vanden i "kedlen" er varmt, og der ikke kommer nyt, koldt vand til.


Jeg ved ikke præcis hvilke fyr de kan fejludlæse på modeller osv. men ved man kan på nogle, for vi har selv udstyret på mit job til at gøre det, jeg arbejder bare ikke selv med det...

Og ja, det kan sagtens være cirkulations pumpen der ikke kører, så fyret koger, men det kan oxo være den temparatur føler, der fortæller at fyret er varmt, der er defekt og det kunne jo også bare være brændstof pumpen der ikke kører :(

Der er jo rimelig mange muligheder og de skide fyr kan godt være lidt svære at gennemskue, hvis man ikke helt kender så meget til dem, derfor foreslog jeg at få den fejludlæst ;)

P.S. tjek da lige om det får brændstof og om pumpen giver nogle små "tikke lyde" fra sig :)