Forfatter Emne: Problemer med bagbremser på 106  (Læst 1339 gange)

Stefware

  • Gæst
Problemer med bagbremser på 106
« Dato: 16. Februar 2008, 13:55 »
Hej

Har skiftet bakker bag på 106'eren, ingen problem det er lige som diverse andre biler, men de er anderledes end dem "biblen" og efter samling har jeg problemer med at pedalen går helt i bund, pumper jeg den en gang eller 2 bliver den hård som forventet, men slipper man og venter et sekund eller to er den i bund igen. Der er ingen udslip at bremsevædske og der har ikke været åbnet til systemet, så jeg kan ikke se det kan være luft.

Nogle goe ideer?

Stef

sh7873

  • Gæst
RE: Problemer med bagbremser på 106
« Svar #1 Dato: 17. Februar 2008, 19:32 »
Det lyder som om, at du har skruet justerskruerne helt tilbage, da du skilte det ad. Mange biler har problemer med at selvjustringen på tromlebremser ikke virker ordenligt. Du må på den igen, ved ikke om der er et hul i ankerpladen, så du manuelt kan justere dine bakker bagfra, hvis ikke må du have tromlen af. Du skal justere bakkerne ud, så du kan høre de går mod tromlen ved rotation ( den må ikke gå stramt ) Når du har gjort det i begge sider træder du nogle gange på bremsepedalen ( med tomler på ) og justerer en gang til. Husk, som ved ALLE bremserep. på de af håndbremsen aktiverede hjul, skal kablet løsnes som det allerførste, det er MEGET vigtigt
MVH Henrik