Forfatter Emne: defekt turbo på 307 sw 2,0 hdi 12/04  (Læst 1883 gange)

pixeline

  • Gæst
defekt turbo på 307 sw 2,0 hdi 12/04
« Dato: 24. April 2008, 08:50 »
Jeg er lige kommet retur fra værkstedet fordi en lampe lyste og jeg fik
besked om en antipolution fault det betød på dansk turboen skal skiftes er der nogen der ved hvad normal  levetiden er på en turbo
for jeg synes godt nok at det er hurtigt den har kun gået 110.000 km

ps værkstedet oplyste det kosted kun 17.000 kr

Tubesnake

  • Gæst
RE: defekt turbo på 307 sw 2,0 hdi 12/04
« Svar #1 Dato: 24. April 2008, 11:28 »
Jeg fik følgende at vide hos Dansk Turboteknik, i forbindelse med en defekt turbo på min gode gamle Volvo 940T, der havde gået 225.000 km.:

Citat:
Alt hvad der køres over 100.000 km. må anses for at være en foræring. Holder den længere den 100.000 er den ihvertfald ikke effektiv.
Citat slut.

Turboen er en sliddel på linie med bremseskiver, generator, vandpumpe osv.

At turboen ikke var effektiv fra 180.000 til 225.000 km er ihvertfald sandt. Jeg købte bilen da den havde gået 180.000 og syntes den kørte fint. Da den fik ny turbo ved 225.000 var det som at få en ny og bedre bil.

Udskiftning til en ny turbo kostede 8.000,- incl. moms. Vel at mærke med en ny original turbo fra Volvo. En uoriginal og mere eftektiv turbo havde været lidt billigere.
Det var i 2003, så en pris forskel på 9000,- syntes jeg lyder temmeligt vildt, og helt urimeligt. Jeg ville forhøre mig hos andre end Peugeot inden jeg skulle have så dyr og vigtig en del skiftet.

Jeg ville faktisk ikke engang turde lade Peugeot udføre opgaven..

Jeg tør godt anbefale Dansk Turboteknik på Amager. De ved hvad de har med at gøre, og der er helt sikkert også mange andre der gør.
« Senest Redigeret: 24. April 2008, 11:31 af Tubesnake »

pixeline

  • Gæst
RE: nu virker turboen igen
« Svar #2 Dato: 28. Maj 2008, 09:45 »
Jeg har mistet al tillid til Peugeot i Køge som efter at have bilen en dag på værkstedet konstaterer at turboen er defekt og som nævnt ønsker 17.000 for den lille sag jeg har efterfølgende fået tilbud fra andet værksted til det halve har så været i gang med at skaffe kapital til denne udskrivning og var klar til at bestille tid, da det fantastiske sker at i går den 27/5 virker min turbo igen, jeg vil æde min hat på at bilen bare har stået på værkstedet uden at hjelmen er blevet løftet på bilen jeg glæder mig til at høre værkstedets forklaring :D

larslyn

  • Gæst
RE: defekt turbo på 307 sw 2,0 hdi 12/04
« Svar #3 Dato: 28. Maj 2008, 16:56 »
kanon at dinturbo virker igen, lyder dog underligt:o
turboen på hdi'en holder ikke særligt godt dvs. mener ikke at det er turboen men actuatoren som går i stykker, prisen på udskiftningen skyldes (efter hvad jeg er blevet fortalt) at det tager temmeligt lang tid at skifte den.

Hagbard

  • Gæst
RE: defekt turbo på 307 sw 2,0 hdi 12/04
« Svar #4 Dato: 28. Maj 2008, 22:08 »
Var det alene på grund af "anti-pollution system defective" fejlen, at man skønner din turbo defekt. Såfremt det alene baserer sig på denne fejl bør du nok tage det med et vist forbehold. Du kan på nettet finde meget om netop denne fejl.

Jeg havde samme fejl i min 607´, 2.2 benzin og fik (på et Køben-havnsk Peugeot værksted) først skiftet et nav ved knastakslerne til 8.500.- Det hjalp ikke. Så fandtmekanikeren ud af, et det var stikket til en lille sensor som var løst. Da han loddede stikket fast (tog 2 min.) var problemet løst.

Jeg har for kort tid siden læst i et andet forum, at det alene drejer
sig om at rense lambda sonden. Som du kan se, er der flere muligheder. Jeg kan selvfølgelig ikke sige om din turbo er defekt, men hvis det alene er på baggrund af anti-pollution fejlen skal det måske nok tages med et vist gran salt.

Vh Johnny
« Senest Redigeret: 28. Maj 2008, 22:11 af Hagbard »