Forfatter Emne: Har brug for jeres råd/erfaring  (Læst 1770 gange)

Alte

  • Gæst
Har brug for jeres råd/erfaring
« Dato: 10. Maj 2008, 23:10 »
Hejsa og tak for en dejligt forum har hjælpet mig en masse indtil videre... men nu er jeg helt lost... Ejer en Peugeot 106 1,3 Rallye fra 95'
Nu til problemet...

Har kørt ca 150 km i dag... efter 50 km begyndte olielampen og lyse... og så forsvandt den igen... det lysede når jeg drejede... det synes jeg var lidt mærkelig da der for 1200 km siden var kommet olie på den... da jeg så har kørt 75 km mere... skete det så... olielampen og batteri og den gule motorknap begyndte og lyse... så jeg holdte ind til siden og så at der kom røg fra motorhjelmen af... mig ud og kigge... og der lugtede der af brændt olie og vandbeholderen eller hvad den nu hedder boblede over... og da jeg så prøvede at tænde bilen kom der en dunkende lyd far motoren... og jeg ringede så efter dk vejhjælp og blev hentet med bilen...
Er det som jeg frygter motoren som er død eller kan jeg være så "heldig" at det kun er noget andet??

Karstenlaursen

  • Gæst
RE: Bad news
« Svar #1 Dato: 10. Maj 2008, 23:18 »
Hey

Sidst jeg havde et uheld der minder om det du beskriver, så skulle der en ny motor til.
Hvis du er heldig, kan det være at det kun er toppakningen der er røget, men det ville jeg nok ikke sætte mine penge på.
Men håber da du er heldig :-)

Mvh

Karsten

Charles

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 22
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Har brug for jeres råd/erfaring
« Svar #2 Dato: 31. Maj 2008, 22:32 »
Ja din motor er nok færdig, fordi du har kørt med vand kondens i olien, som har samlet sig i løbet af vinteren, når du så køre lange ture fordamper vandet og oliestanden bliver for lav, det er ikke for sjov at der er sat en rød olie advarsels lampe i bilen, men når den lyser er det ofte for sent.
Når man er bilejer er det vigtig at få skiftet olie og oliefilter en gang om året og tjekke olie pinden en gang om måneden, dumt og dyrt sted at spare.