Forfatter Emne: "ny" gammel Peugeot  (Læst 1360 gange)

Camsti

  • Gæst
"ny" gammel Peugeot
« Dato: 18. Juni 2008, 20:45 »
Hejsa :-)

Har tidligere haft en 405´er som jeg var ganske glad for. Derfor købte jeg en igen. Dog er der 2 problemer :

Motordiagnoselampen lyser periodisk. Og hver morgen er det faktisk cirka samme sted på vej på arbejde den begynder og lyse.

Den ryger en del - især når den starter og er kold, og lugter meget grimt som om den virkelig brænder olie af. Den bruger en del olie, men spilder ikke en dråbe. Eksperter siger ventilpakdåser ?

Generelt går den ellers godt og jeg kan lide og køre i den og der er masser af plads. Så vil lige høre eksperterne om de har nogle gode bud, hvad det kan koste og om overhovedet skal kaste mig ud i at reparere den - eller bare køre den i sænk .. Den har 20 mdr. til syn og der er ingen rust i den af betydning.

xzipet

  • Gæst
RE: "ny" gammel Peugeot
« Svar #1 Dato: 19. Juni 2008, 15:23 »
Min gamle 405 havde samme problem, det har alle de gamle xu motorer fra citroen og peugeot. Det er paraplyerne som er blevet stive og ikke kan holde olien inde i motoren, det siver ud i forbrændingen så derfor kommer der røg. Det med at motor lampen begynder at lyse kan meget vel være pga. at lambasonden registrere olien i forbrændingen og melder fejl.

Det kræver lige at man piller topstykket af for at skifte dem, nogen værksteder kan også lave det uden at hive topstykket af. prisen vil vel være et sted mellem 7500.- og 10000,- alt ink.