Forfatter Emne: 307 stc xr 1,6 ryster  (Læst 1289 gange)

palsbo

  • Gæst
307 stc xr 1,6 ryster
« Dato: 29. Juni 2008, 11:38 »
Hejsa

Jeg købte i november 2007 en 307 stc xr 1,6 fra 2002 i bilernes hus.
Bilen har kørt 100000km. og var nysynet da vi fik den leveret.

Så startede problemerne, først med diverse klonk lyde og ABS fejl der fik venstre hjul til at ryste. Det blev fikset på garantien, men nu kom de rigtige problemer frem. Ved hastighed på præcis 88 og 135 km i timen, gik undervognen i selvsving. Bilen rystede helt vildt, ikke i ratet, kun i undervognen. Bilen røg til bilernes hus igen, de mente det var venstre trækaksel. Den blev så skiftet og de sagde bilen var ok.

Det var den ikke, samme fejl var der stadigvæk bilen rystede helt vildt. Så mente de at det var de alufælge og dæk jeg havde monteret på bilen, så de monterede helt nye dæk og fælge og så oplevede de da heldigvis at fejlen også kom der.

De gik nu hele bilen igennem afballancerede alt og tjekkede motor og gearkasse. Der sad forskellige tændrør i bilen, måske derfor vi engang imellem, har haft problemer med at bilen ikke altid tog ved.

De sagde nu igen at bilen var ok, kørte en tur i bilen og opdagede hurtigt at bilen stadig rystede i undervognen. Nu var punket dog flyttet, fra 88 og 135km i timen, til 128 og 80 km i timen. Jeg kørte ned til dækmanden og fik mine alu/dæk monteret. Han sagde at venste bærekugle var defekt og skulle de syne den, vil den dumpe. (de har synshal) Kontaktede bilernes hus igen, som betalte for at han skiftede bærekuglen.

Dette hjalp dog heller ikke bilen ryster i undervognen, så man faktisk ikke kan side i den når man kører 80 og 128km i timen. Ved andre hastigheder kører den som en drøm, men 80 og 130 er nu engang de hastigheder der er mest brugt i DK. Bilernes hus afviser der er fejl på bilen og siger jeg er en og dette er kopieret ind fra en mail. Kun navne er sløret.

Hej XXXXXXX.
Jeg orker simpelthen ikke at diskutere med dig mere,da du snart er en BELASTNING.Bilen er ikke behæftet med fejl.
Der er ikke mere reklamationsret fra min side.MVH XXXXXXX

fakta er at bilen stadigvæk ryster helt vildt og er der andre der har oplevet dette, eller kan fortælle hvad der kan være galt. Bilernes hus har oplevet fejlen, så det er ikke mig der er an BELASTNING. De vil bare ikke vedkende sig den mere. De har haft bilen på værksted 8 gange med denne fejl og den er ikke løst.

Løsningen på denne sag er vel en sag på ophævelse af købet. De har haft bilen på værksted ialt 11 gange på 7 måneder, flere gange 4 dage af gangen.

Er der en der ved hvad der kan være galt, ville dette bare være dejligt.
« Senest Redigeret: 29. Juni 2008, 11:39 af palsbo »