Forfatter Emne: Udskiftning af CD radio i Peugeot 207  (Læst 3678 gange)

Detronizer

  • Gæst
Udskiftning af CD radio i Peugeot 207
« Dato: 19. Juni 2008, 13:35 »
Hej Peugot Brugere

Jeg har en Peugeot 207, med en standard CDradio. Den er der ikke meget sjov ved, og jeg kunne egentligt godt tænke mig at udskifte den med en lidt mere advanceret radio (Mp3 og bluetooth som minimum). Jeg har luret lidt på forummet her, men kan ikke finde en tråd omkring dette, så derfor oprettes denne tråd.

Når jeg snakker med peugeot mekanikere og sælgere, så fortæller de mig at boardcomputeren er integreret i radioen, således at jeg ikke bare kan skifte den ud. De siger at displayet vil miste informationer fra board computeren (hvilket lyder lidt ulogisk for mig). Det burde da kun være "radio" info som forsvinder (som track, radio frekvens, ur osv).
Displayet burde stadig vise km/l, rækkevidde på tanken osv (board computer information).

Radioinformationer vil selvf. blive vist i den nye radio..

Hvad er jeres erfaringer, og er der noget jeg bør undgå?

/Henrik
« Senest Redigeret: 19. Juni 2008, 13:46 af Detronizer »

xzipet

  • Gæst
RE: Udskiftning af CD radio i Peugeot 207
« Svar #1 Dato: 19. Juni 2008, 15:18 »
Da jeg i sin tid selv monterede en anden radio i min gammel Xsara var det kun informationen fra radioen der forsvandt fra displayet. Den kan jo ikke miste data nede fra BSI boksen, når man sætter en anden radio i.

Er uddannet automekaniker ved citroen og har arbejdet ved peugeot i sin tid.

Så smid du bare en anden radio i.

Martin

Bollefinn

  • Gæst
RE: Udskiftning af CD radio i Peugeot 207
« Svar #2 Dato: 21. Juni 2008, 19:38 »
jeg har også overvejet at skifte min original radio ud med en ny, og har også frygtet at den skulle melde fejl osv. hvis man fjernede original radioen.. har hørt noget med at der bliver sendt informationer til radioen og videre ud derfra :-/...

Tubesnake

  • Gæst
RE: Udskiftning af CD radio i Peugeot 207
« Svar #3 Dato: 06. Juli 2008, 20:56 »
Det kan i nu roligt gøre.

Jeg har lige skiftet enheden i min 307 fra 2007 med en anden.
Ingen problemer.  Bilen kan endda køre :)