Forfatter Emne: 407 "kaster" med bagenden  (Læst 2180 gange)

Seeberg

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.albaek.dk
407 "kaster" med bagenden
« Dato: 15. August 2008, 09:52 »
Jeg har lige købt en 407 2,2 fra 2004. Kørt 100.000 km. Min første peugeot og er virkelig glad for den, MEN der er en ting jeg har brug for hjælp til. Når jeg kører over et dæksel el. andet hvor der bare er en lille højde forskel, fortrinsvis med højre hjulpar, så "kaster" den med bagenden som om om at bagenden/hjulet løfter sig og klapper ind. Det er lidt svært at forklare, men det er virkelig ubehageligt. Samtidig kommer der en klaprende lyd også fra højre side, lyder som om den kommer fra bagenden og der ligger intet løst.
Den er blevet sporet og rettet ind, hvilket lige umiddelbart virkede som om det havde hjulpet, men nej, det er stadig det samme.
Hilsen Jean

axe

  • Gæst
RE: 407 "kaster" med bagenden
« Svar #1 Dato: 20. August 2008, 16:44 »
Er 99 % sikker på det er dine stabalisator arme og købben som er færdige.. Kan du rykke med baghjulet hvis du placerer hænderne kl 9 og kl 3 ? Mens den står på jorden.

Seeberg

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.albaek.dk
RE: 407 "kaster" med bagenden
« Svar #2 Dato: 26. August 2008, 14:50 »
Hej.
Tak for dit svar. Den har jo været på værksted til undersøgelse ang., uden de fsndt noget og jeg har også set mekanikeren gjorde som du beskriver, men har ikke selv prøvet.
En ven af mig har nævnt at det kan være svært at undersøge og at man ikke kan tjekke det når bilen er løftet på almindelig vis, men skal løftes på bærearmen...tror jeg han sagde. Han nævnte også at det måske kunne være tale om "knokkel"led ??? er det også det du mener??
Hilsen Jean

Seeberg

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.albaek.dk
RE: 407 "kaster" med bagenden
« Svar #3 Dato: 26. August 2008, 15:43 »
Har lige talt med et Peugeot værksted i tlf., de mener at fejlen er foran, selvom det føles som det er bagenden og at det tyder på et defekt led.
Så kan det vel også passe sammen med det du og min ven taler om??
Mvh jean

sh7873

  • Gæst
RE: 407 "kaster" med bagenden
« Svar #4 Dato: 26. August 2008, 20:17 »
Hej.. Et knokkelled kan bestemt udelukkes.. Hmm tror nu ikke du skal tage deres svar for gode varer, har selv 4-hjulsudmålt over 1000 biler. Jeg er også ret sikker på, at problemet er ved en bærearmsbøsning, stabilisatorbøsning, eller en stræberarmsbøsning. Det kan IKKE undersøges, hvis bilen er løftet på bærearmen, eller andre løftepunkter på bilen, da bærearmsbøsningen så er i spænd. Eneste muligheder er som nævnt i et tidligere svar, enten på jorden eller en kørebanelift.
   
                                                                                             Mvh. Henrik

Seeberg

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.albaek.dk
RE: 407 "kaster" med bagenden
« Svar #5 Dato: 17. September 2008, 13:15 »
Hej Henrik.

Tusinde tak for dit svar, det stemmer helt overens med hvad min kammerat mener. Han har selv haft en peugeot, dog tidl. model. Jeg skal have fat i værkstedet igen og så må de se at få fejlen udbedret, da det er ret ubehageligt. Den "klaprer" samtidig og da sagde værkstedet at det var fordi der var varmt, så kunne gummi bøsningerne være bløde :@
Men nu hvor det er mere koldt i vejret er det stadig det samme.

Jeg har i mellemtiden været på et STORT Peugeot værksted, Autoriseret forhandler osv. og de løftede bilen som du skriver at man ikke skal, hvis fejlen skal konstateres og kørte i den osv., men de sagde også at den ikke fejlede noget og havde aldrig hørt om problemet....... Så dit svar er jeg glad for, da det bekræftiger min mening om fejlen. Jeg syntes det må være lidt flovt for et så stort værksted, ikke at kunne genkende symtomerne. Min kammerat kørte en kort tur og diagnosen var der med det samme. Godt der er 3 måneders garanti, så nu må jeg håbe værkstedet vil holde aftale.
Endnu en gang tak for dit svar.

Jean