Forfatter Emne: Døre åbner og bagsmæk følger efter 407 SW  (Læst 1304 gange)

Roen

  • Gæst
Døre åbner og bagsmæk følger efter 407 SW
« Dato: 10. August 2008, 22:48 »
Jeg har et cirkus kørende med døre . Når jeg åbner fordør eller bagdøre åbner bagsmæk. DVS hver gang man står ud af bil springer bagsmæk op. Når man har sat sig ind i bil ...BOOT OPEN
Bagrude kan ikke åbnes hverken ved kontakt eller på fjernbetjenning. Når jeg lukker bagsmæk ,kan den springe op igen ved at kontakt udløser . ..........Peugeot electronic   ..er der nogen med en fornuftig mening herom......  Aut Peugeot har gættet lidt sporadisk , da problem i starten kun omhandlede bagrude åbner...(Ny bagrude var løsning ...hvilket jeg efterfølgende ikke tror kan være årsag)

Hagbard

  • Gæst
RE: Døre åbner og bagsmæk følger efter 407 SW
« Svar #1 Dato: 15. August 2008, 22:19 »
Jeg tror du skal over i noget med låsetøjet. Har samme bil som dig og et problem som ligner: Når jeg åbner venstre fordør efter at have åbnet med fj.btj. klikker den ofte flere gange i låsen. Dvs. at den elektriske lås åbner og lukker flere gange. Når jeg sidder i bilen og har smækket venstre fordør får jeg af og til en fejlmedd. om at venstre fordør er åben. Det løser jeg ved at aktivere låseknappen i instrumentpanelet et par gange. Peugeot kan ikke hjælpe.
Jeg fik på et tidspunkt det råd, at smøre låse med eks. WD40 hvilket faktisk hjalp en periode. Jeg tror derfor at fejlen skal søges et sted i elektronikkek i fordøren eller i styreboksen til låsetøjet.

Vh Johnny