Forfatter Emne: 405GRDT 1991 manglende brændstoftilførsel!!  (Læst 2093 gange)

mekanikfix

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
405GRDT 1991 manglende brændstoftilførsel!!
« Dato: 23. August 2008, 10:54 »
Er der nogen der kan hjælpe/er klogere end mig? Min bil er pludselig blevet meget svær at starte når den er kold. Den er svær at starte, har udsættere og går af og til i stå i tomgang når den er varm.
Der sidder en magnetventil (ikke stopanordningen) på brændstofpumpen. Min bil har Bosch pumpe. Denne magnetventil får IKKE strøm. Hverken når motoren er kold, under start eller når motoren er varm.
Når jeg giver magnetventilen strøm direkte fra batteriet går motoren fint. Når jeg tager strømmen fra magnetventilen er der straks udsættere og moteren kan gå i stå!
Jeg har kun ledningsdiagrammet fra Haynes. Dette er desværre værdiløst, da magnetventilen ikke er vist der.
Er der nogen der ved hvilken funktion denne magnetventil har, og hvad der styrer den?
Hvis der er nogen der ved hvorfor omdrejningstælleren på de gamle Peugeot-er aldrig virker vil jeg også meget gerne vide dette?
Hvor får man et ledningsdiagram der er komplet?
Jeg er ikke ekspert. Jeg bruger bare den sunde fornuft.

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 405GRDT 1991 manglende brændstoftilførsel!!
« Svar #1 Dato: 23. August 2008, 11:44 »
Prø vat se om der er noget her du kan bruge.

http://peugeot.mainspot.net/main.shtm

mekanikfix

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 405GRDT 1991 manglende brændstoftilførsel!!
« Svar #2 Dato: 23. August 2008, 13:20 »
Hej Dieselfreak.
Tak for linket. Det er godt, men der er desværre ikke noget ledningsdiagram over 405 GRDT.
Jeg er ikke ekspert. Jeg bruger bare den sunde fornuft.

doc405

  • Gæst
RE: 405GRDT 1991 manglende brændstoftilførsel!!
« Svar #3 Dato: 27. August 2008, 19:39 »
jeg mener det er en shooker anording også selv om der sidder en anden anordning der kår på termostathuset

mekanikfix

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 405GRDT 1991 manglende brændstoftilførsel!!
« Svar #4 Dato: 19. September 2008, 09:23 »
Hej doc405
Tak for dit svar og undskyld at jeg ikke svarer før nu. Jeg tror at du har ret. Den elektriske ventil på brændstofpumpen bliver nok aktiveret af en temperaturcensor når det er koldt.
Problemet med udsættere fandt jeg heldigvis selv hurtigt. Det viste sig at være gummimembranen i håndpumpen på brændstoffiltret der var gået i stykker, sådan at den fik falsk luft.
Med venlig hilsen
Claus
Jeg er ikke ekspert. Jeg bruger bare den sunde fornuft.