Forfatter Emne: 207 HDi 109 hp, sjovere.?  (Læst 2445 gange)

Ssorensen

  • Gæst
207 HDi 109 hp, sjovere.?
« Dato: 16. August 2008, 22:48 »
Hvordan kan man gøre en Peugeot 207, 1,6 HDi, 109 hestes lidt sjovere, står og overvejer at købe en nemlig, regner med det skal være en i hvad, med GT pakken, men hvad kan man gøre ved motoren til fornuftigt penge som også giver lidt sjovere kørsel.?

Mvh en kommende 207 ejer.

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 207 HDi 109 hp, sjovere.?
« Svar #1 Dato: 17. August 2008, 11:55 »
Det letteste at gøre ved en HDI, er et bokstun. Det koster ca 3000 kr og giver mellem 30 og 40 hk mere. Kan monteres på 10 minutter.

Ssorensen

  • Gæst
RE: Flere ting.?
« Svar #2 Dato: 18. August 2008, 10:25 »
Hvad med en chip, evt intercooler, måske noget større forrør, og blowoff, eller bliver en blowoff for kedelig når det er sådan en standart turbo der er på.,? Og hvor meget vil det stå i hvis man skal have opgraderet turboen:? Nogle der kender nogle steder, og har noget erfaring med gode montører.?

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 207 HDi 109 hp, sjovere.?
« Svar #3 Dato: 18. August 2008, 12:16 »
En chip koster ca 5000, og giver en lille smule mere effekt end en bokstun. Hvis du selv vil montere en større intercoller, skal du nok regne med ca 5000 i materialer, og effekten vil nok kun blive et mulehår bedre. Blow-off ventil giver ikke rigtig nogen effekt, kun lidt hurtigere turbo-respons. Hvis du gerne vil have lidt mere ud af din turbo, ligger der en guide på www.hispeed.dk. Ellers ville jeg nok snakke lidt med www.turbo.dk og høre om de kan hjælpe lidt. Men husk at garantien ryger i det du chipper den eller skruer op for turboen.

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 155
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: 207 HDi 109 hp, sjovere.?
« Svar #4 Dato: 21. August 2008, 16:06 »
Blow-off giver ingen mening på en diesel, da den kører med åben spjæld. Det er kun lyden du får ud af det.

/C

JSvejgaard

  • Gæst
RE: 207 HDi 109 hp, sjovere.?
« Svar #5 Dato: 22. August 2008, 11:43 »
Altså hvis du spørger  mig så ville jeg ikke gøre noget ved hestekræfterne. Det eneste de egentlig har en indvirkning på er tophastigheden.

Efter min mening er det eneste der er noget værd at gøre noget ved er kraftmomentet. Så vidt jeg ved så er momentet du kan mærke når man laver kick down og hovedet bliver trykket tilbage i hovedstøtten.
Momentet er jo den kraft som bilen trækker med og dermed også det der bestemmer hvor meget man føler der bliver trukket i en.

Men ved ikke om man kan gøre noget ved kraftmomentet?

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 207 HDi 109 hp, sjovere.?
« Svar #6 Dato: 22. August 2008, 15:49 »
Min 307 HDI blev en HEL del sjovere da den blev bokstunet. Jeg kan kun anbefale en boks hvis man vil have mere riv i bilen.

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 155
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: 207 HDi 109 hp, sjovere.?
« Svar #7 Dato: 22. August 2008, 22:36 »
Citér
JSvejgaard skrev:
Altså hvis du spørger  mig så ville jeg ikke gøre noget ved hestekræfterne. Det eneste de egentlig har en indvirkning på er tophastigheden.

Efter min mening er det eneste der er noget værd at gøre noget ved er kraftmomentet. Så vidt jeg ved så er momentet du kan mærke når man laver kick down og hovedet bliver trykket tilbage i hovedstøtten.
Momentet er jo den kraft som bilen trækker med og dermed også det der bestemmer hvor meget man føler der bliver trukket i en.

Men ved ikke om man kan gøre noget ved kraftmomentet?


Hæver man antal HK hæver man også moment - især på en diesel. Hvis man hæver tophastigheden, hæver man da også 0-100 tiden. Med mindre bilen altid kører i øverste gear.

/C

Ssorensen

  • Gæst
RE: ---
« Svar #8 Dato: 05. September 2008, 14:36 »
Lyder fra en BOW er jo også mega fed, og så en lille intercooler, men nu er spørgsmålet, gt eller premium, og hvad pokker er forskellen, det er jo 30.000kr der er pris foskel