Forfatter Emne: peugeot 407sr 2,0hdi bliver varm  (Læst 1095 gange)

mrdon

  • Gæst
peugeot 407sr 2,0hdi bliver varm
« Dato: 27. August 2008, 13:42 »
jeg vil lige høre om der andre der har haft samme problem som jeg.
vi har en campingvogn med total vægt 1200kg , og da vi så drog afsted på ferie begyndte den at blive varm hvis je´g kørte 105kmh på motorvej så gik varmemåleren op til kanten af det røde felt hvis jeg kørte farten ned på 85kmh så faldt temperaturen til omkring 100grader men nede i tyskland begyndte der at komme nogle lange bakker og så kunne den ikke køle nok så temperatur måleren gik helt over forbi det røde felt og instrumenter blinkede og viste at vi skulle stoppe så jeg måtte holde  i nødsporet til den kom ned i temperatur vi fortsatte så stille og rolig og hvergang der kom en bakke måtte vi tænde for blæseren inde  i bilen så kunne den lige præcis holde sig i underkanten af det røde felt. Men vi ankom til campingpladsen og dagen efter fandt jeg et peugeot værksted som tjekkede den og de kunne ikke finde nogle fejl så de skiftede termostaten pris 2800kr. da vi så skulle hjem fra ferie gik det godt indtil den første lange bakke så begyndte mareridtet igen. vi tog et stop på vej hjem og kørte stille og rolig for at bilen ikke skulle blive for varm. efter vi kom hjem sendte jeg bilen til peugeot i viby de havde den i 2 dage uden de fandt nogle fejl . uden et påhængs køretøj kan bilen ikke køres varm.
jeg har nu sat bilen til en lokal mekaniker  og han  er sikker på det bare er køleren der er færdig

franne500

  • Gæst
RE: peugeot 407sr 2,0hdi bliver varm
« Svar #1 Dato: 28. August 2008, 22:07 »
er det ikke noget med at skifte et gear ned så den får nogle omdrejninger og dermed smider mere kølevand rundt ?