Forfatter Emne: ny 207, et par spg.  (Læst 1475 gange)

Rasmusdc

  • Gæst
ny 207, et par spg.
« Dato: 08. August 2008, 07:41 »
Jeg har lige købt en ny 207´er, meget glad for bilen kun kørt 130km så det er ikke fordi jeg har kørt langt.

der er lige en enkelt lille ting de skal have lavet med en pose omkring gearstangen som ikke var syet ordentligt, men ellers stod den perfekt ved overtagelse.

har et lille spg. har lige byttet min Seat Altea 170HDI med denne, og mit første indtryk er at der er rystelser i rattet, well ikke rystelser, rattet ser 100% stabilt ud, mere vibrationer, der var også en smule på Altean især ved 17" montering men det der virker lidt underligt er at dette kommer fra motorvibrationer er det normalt, det er mærkbart ved 80 og lave omdr. men kører man 100 så er de minimale, og de normale rystelser fra vejen (igen det er ikke meget det er petitesser) overdøver det.

men er det normalt?

olelar

  • Gæst
RE: ny 207, et par spg.
« Svar #1 Dato: 08. August 2008, 16:20 »
Hej,

Jeg har lige skiftet til 207 1.6 HDI 90, med 16" alufælge. Jeg mærker ingen vibrationer i rattet.

Dieselfreak

  • Gæst
RE: ny 207, et par spg.
« Svar #2 Dato: 08. August 2008, 22:08 »
Er det mere som om motoren hugger lidt istedet for desiderede rystelser?

Rasmusdc

  • Gæst
RE: ny 207, et par spg.
« Svar #3 Dato: 09. August 2008, 10:03 »
nej dieselmotoren kører perfekt, virker ikke som om den hugger eller noget.

kan bare være jeg er overfølsom over for de ting, den har lette vibrationer, men de forsvinder ved visse omdr. (og så er der kun kontakten med vejen man kan mærke) det er som om de kun er der under 2000omdr.

Men tea´en havde det også, det er jo en diesel. giver den et par tusind km før jeg vurdere..

Zutsko

  • Gæst
RE: ny 207, et par spg.
« Svar #4 Dato: 11. August 2008, 15:00 »
Afbancering af hjulene. Hvis det er meget lidt kan det godt vise sig ved bestemte hastigheder, og være helt væk ved andre, det vil fungere som resonans.

henriksand

  • Gæst
RE: ny 207, et par spg.
« Svar #5 Dato: 09. September 2008, 20:58 »
Jeg har selv en 207 1,4 hdi 2006 der rystede i rattet ved bestemte omdrejninger jeg har fået den sporet dermed forsvandt problemet