Forfatter Emne: defekt varmesystem 407  (Læst 2167 gange)

kimhl

  • Gæst
defekt varmesystem 407
« Dato: 09. Februar 2010, 21:15 »
Forøvrigt kan det ikke være rigtigt at Peugeot kan frasige sig ansvaret når det er en gennemgående fejl.
Jeg kan kun bakke op omkring Lars Henrik Larsens initiativ mht at kontakte Kontant. Og iøvrigt synes jeg også at vi alle bør gå til pressen og hvor vi ellers kan få skabt opmærksomhed omkring det.

Bare nysgerrig Silverfox : Hvor er du Peugeot forhandler henne?

Det kan da godt være at Peugeot gør hvad de kan for at skaffe reservedelene, men det fratager dem jo ikke ansvaret for at de fra starten har forsynet vores biler med noget Nürnbergkram der kun holder i to år, vel!

silverfox

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #1 Dato: 09. Februar 2010, 21:20 »
Jeg er ikke "forhandler". Så højt på strå er jeg sgu ikke! Men Peugeot skal selvfølgelig agere i henhold til købeloven såvel som produktansvarsloven. Jeg glæder mig iøvrigt til at se hvad jeres "Kontant-aktion" fører med sig. Tro ikke at os der sidder med kunderne til daglig, ikke gerne ville have en bedre løsning på problemet.

larsK

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #2 Dato: 09. Februar 2010, 22:15 »
vil gerne lige sige at jeg har en af de 407 inde lige nu, men man kan ikke fremsakaffe delen der skal til så vores inportør har hentet hele varmekassen for at se hvad der kan gøres. så de arbejder hårdt på sagen..

laerken

  • Gæst
RE: Defekt varmessytem 407sw
« Svar #3 Dato: 16. Februar 2010, 23:46 »
Der er mange tråde på det problem - jeg har et andet sted skrevet:
Samme problem her - 2 1/2 år gammel 407 SW
Varmen virkede da jeg kørte til Maibom for at få vinterdæk på - Da jeg kørte derfra, var der ingen varme overhovedet - og det frøs ca. 10 gr i den periode.
2 dage med isbil før de havde tid til at kigge på den: Det er en aksel der lukker og åbner et spjæld, som er knækket - sikkert fordi spjældet er frosset fast - motoren er stærkere end spjældets styrke - Et kendt problem - De første repererede de selv - men nu er der lavet et færdigt kit - fra en ny leverandør, da Peugeot har erkendt, de var for dårlige - Pris 8.000 kr. !!!
Ikke deres skyld men et tilfældigt sammentræf, siger Maibom - formentlig fordi noget smeltevand er løbet ned mens de skiftede dæk og er frosset, så spældet sidder fast - så knækker akslen, fordi moteren er stærkere end akslen kan modstå.
Jeg ville tænke over det - de kunne sætte spjældet, så det gav fuld varme hele tiden - Det er fint nu, men sikkert ikke til sommer - De ringede efterfølgende og tilbød lidt rabat.
MEN DET ER SIMELTHEN FOR GALT - PÅ SÅ NY EN BIL - at Peugeot ikke vil dække en sådan fabrikationsvejl - Så pas på med at bruge 407'eren i frostvejr:(.

Johnny

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #4 Dato: 24. Februar 2010, 14:16 »
enig, har selv svaret andet steds med samme problem
407 SW

cba

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #5 Dato: 08. Marts 2010, 10:05 »
Jeg har nøjagtigt samme problem!!

Plex

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #6 Dato: 08. Marts 2010, 20:31 »
Kan godt forstå I ærger jer gul og blå - det er jo klart en kontruktionsfejl, som Peugeot bør betale...

Endnu en grund, til at gå langt uden om mærket næste gang

cba

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #7 Dato: 17. Marts 2010, 14:46 »
jeg vil lige suppelere med, at efter jeg så har bestilt reparetionen, så kan reservedelen ikke skaffes. Den skal åbenbart skaffes fra Frankrig ( hvilket jo tyder på at der er røget en del over disken herhjemme ) En ting er, at den så skal hjem fra Frankrig, jeg fik at vide den ville komme hjem i sidste uge. Det gjorde den imidlertidligt ikke, og nu kan værkstedet ikke engang sige hvornår den kommer ?

Det er sku da for amatøragtigt!

larsK

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #8 Dato: 17. Marts 2010, 17:58 »
det er fordi de er i restordre i frankrig. som betyder de venter på de kommer fra leverandøren..

silverfox

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #9 Dato: 17. Marts 2010, 18:16 »
Iøvrigt vil mange af jer der har dette problem, blive præsenteret for en ekstraregning. I mange tilfælde er det reparationssæt der er bestilt, ikke nok. Vi ser rigtig tit at selve varmekassen er flækket, derfor nytter det ikke meget at skifte det spjæld der indgår i sættet. Desuden skal der osse skiftes en servomotor til spjældet samtidig. Sorry....

larsK

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #10 Dato: 17. Marts 2010, 21:04 »
de fem stykker jeg har lavet har varmekassen ikke fejlet noget. vi har kun haft 1 af dem.. angående motoren der til er det samme res dels nummer som den gamle, problemet er ikke motoren problemmet er det matriale der er brugt til spjældne og kulden fra i vinters har også haft en rolle med i spillet.

cba

  • Gæst
RE: defekt varmesystem 407
« Svar #11 Dato: 19. Marts 2010, 12:35 »
ok, nu er der så en dato på reservedelen. 10/4......suk suk