Forfatter Emne: Peugoet 306 varme relæer  (Læst 1709 gange)

Jon_DK

  • Gæst
Peugoet 306 varme relæer
« Dato: 03. Februar 2009, 09:40 »
Hej.

Jeg har det problem at mit blinklysrelæ klikker helt uhæmmet under kørsel. Det kommer lidt i perioder - relæet virker ellers fint. Blinklysene blinker ikke når det går i "selvsving". Desuden bliver 4 af de andre relæer meget varme - så jeg næsten ikke kan sætte en finger på.

Har læst mig frem til at de deler samme stel, og har kontrolleret at den er ok.

Spændingen er 12V med motor slukket og 14,5V med motoren kørende. Strømstyrken ligger på 40Amp fra generator.

Er der nogen, som har erfaringer med denne fejl? Tænkte om det kunne være relæboks eller sikringsboks, som vist nok skulle være et ømt punkt. Min bagvisker har også været gået i selvsving - men det er efterhånden noget tid siden, kunne pludselig begynde, uden der var tænding på bilen og kunne så ikke stoppes...

Bilen er en peugeot 306 2.0HDI fra august 2000.


Mvh Jon

larsK

  • Gæst
RE: Peugoet 306 varme relæer
« Svar #1 Dato: 03. Februar 2009, 17:15 »
formentlig sikringsboks det er et af de ømme punkter for en 306.
men kan også være selve blinkarmen der er gået istykker

Jon_DK

  • Gæst
RE: Peugoet 306 varme relæer
« Svar #2 Dato: 03. Februar 2009, 18:34 »
Hmm... Men vil dette have indflydelse på at 3 af de andre relæer bliver meget varme? Min første indskydelse var at det kunne være en stelforbindelse der var dårlig, da mange af elementerne er stelstyrede, kunne det måske påvirke at noget gik fra paralel til serieforbindelse, og derved en højere strømstyrke igennem de relæer?