Forfatter Emne: Piratpære  (Læst 2569 gange)

inspiron

  • Gæst
Piratpære
« Dato: 03. Januar 2009, 09:54 »
Er der nogen som ved om man kan isætte piratpære på en 406'er?
Jeg har set på flere hjemmesider at de tilbyder pære i H7 som er på 100/80 Watt. Men ved ikke om de udvikler for meget varme.
H

sh7873

  • Gæst
RE: Piratpære
« Svar #1 Dato: 04. Januar 2009, 01:42 »
Hmm en H7 pære med både 80 og 100 watt??? En H7 pære har kun en glødetråd, og kan dermed kun have en lysstyrke.. Mht. varme, kan du risikere, at både parabol og lygteglas tager skade, især ved bykørsel, men hvorfor sætte stærkere pærer i? Hvis det er pga. manglende lys, vil det være berdre at finde årsagen dertil, f.eks. dårlig forbindelse i div stik, eller "nedslidt" lygteglas, dvs at lygtglasset har fået en ru og sandblæst overflade, og der af følgende mindre lysgennemgang, og og dårligere koncentration af lyskeglen ;)

inspiron

  • Gæst
RE: Piratpære
« Svar #2 Dato: 04. Januar 2009, 11:18 »
Mit problem er at jeg ikke føler at der er lys nok på vejen når jeg køre om natten. Mine paraboler fejler ikke noget, de er helt klare i glasset, og har ikke tegn på andre skader. Men kan godt se at der nok vil være en noget større varmeudvikling ved bykørsel. Er der evt andre tiltag som kunne gøres?

Citér
sh7873 skrev:
Hmm en H7 pære med både 80 og 100 watt??? En H7 pære har kun en glødetråd, og kan dermed kun have en lysstyrke.. Mht. varme, kan du risikere, at både parabol og lygteglas tager skade, især ved bykørsel, men hvorfor sætte stærkere pærer i? Hvis det er pga. manglende lys, vil det være berdre at finde årsagen dertil, f.eks. dårlig forbindelse i div stik, eller "nedslidt" lygteglas, dvs at lygtglasset har fået en ru og sandblæst overflade, og der af følgende mindre lysgennemgang, og og dårligere koncentration af lyskeglen ;)

bjdue

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: alder
« Svar #3 Dato: 05. Januar 2009, 00:29 »
Har du tænkt over alder ?? altså ikke bilens, men din, jeg tænkte også at min 206ér var begyndt at lyse dårligt om natten, indtil en spurgte om jeg ikke lige havde rundet de 40 !!!

må jeg anbefale en optiker ( det er ikke sjovt at erkende, men det er sandt)

vh B.J.D.

CS106

  • Gæst
RE: Piratpære
« Svar #4 Dato: 06. Januar 2009, 09:16 »
Ja alderen kan altså godt have noget at sige.

men der findes ogsp forskellige typer af pære med forskelligt lys. jeg bruger en Osram pære med et hvidt lys og det syntes jeg har hjulpet meget når jeg køre om natten.

Bollefinn

  • Gæst
RE: Piratpære
« Svar #5 Dato: 01. Februar 2009, 00:48 »
Jeg bruger nogle der hedder Osram Nightbreaker, kan klart anbefales! de lyser længere end normale pære, koster ca. 200 kr og springer ca. hver anden mdr. :D, så det er nok lidt dyrt i længden..

franne500

  • Gæst
RE: Piratpære
« Svar #6 Dato: 01. Februar 2009, 20:13 »
Philips Xtreme Power eller Night Guide er vejen frem !!!!

Jeg er SUPER glad for mit lys efter jeg har skiftet til ovenstående. Osram Nightbreaker kan slet ikke følge med Philips - synes jeg :-)

Så bare skynd dig på ebay.de og køb dem der....det er billigere incl fragt ;)

Bollefinn

  • Gæst
RE: Piratpære
« Svar #7 Dato: 04. Februar 2009, 16:07 »
dem har jeg dog ikke prøvet da jeg synes at nightbreaker har været de bedste indtil videre, men de må prøves næste gang :D det bliver nok om en mdr. når de nu springer så tit :-)

Bollefinn

  • Gæst
RE: Piratpære
« Svar #8 Dato: 13. Februar 2009, 18:01 »
ja så sprang nightbreaker.. så nu prøver jeg Xtreme Power fra philips og håber på at de vil holde lidt længere end 2 mdr..

VILBRAND

  • Gæst
RE: Piratpære
« Svar #9 Dato: 11. August 2009, 12:38 »
Der er også muligheden for at eftermontere xenon i dine forlygter, hvilket jeg klart vil anbefale, selvom du godt nok skal pille det fra ved syn (læs: sheriffen kan ikke li det!), med mindre din bil er udstyret med automatisk lygtevasker og automatisk niveuregulering af forlygterne (plejer at være monteret på bagakslen).

Xenon giver mange gange bedre lys end alle de halogen pærer du kan finde, og du kan selv montere det på en times tid i de originale fatninger i bilen, så du skal hverken klippe i ledninger eller andet. Priser fra ca 800-1700 kr forskellige steder på nettet, bla. www,mattronics.dk.

Håber du finder ud af det!:D