Forfatter Emne: Peugeot205 hakker /går i stå når kold  (Læst 1537 gange)

Peugeot205

  • Gæst
Peugeot205 hakker /går i stå når kold
« Dato: 10. Januar 2009, 20:50 »
Hej

Er ny i dette forum, håber I kan hjælpe

Har netop købt en Peugeot 205 årgang 91´ som hos min egen mekaniker fik ok for rust mv.

Men...

Den har et problem, når det er koldt (og det har der jo været de sidste dage) har den et problem.

Den starter som en mis, og brummer højlydt (går udfra dette er autochokeren), når jeg så sætter den igang kører den fint nogle få 100 m. Herefter mister den fuldstændig pusten og hakker, før den endelig går helt ud. Dette kan ske nogle gange, men herefter kører den egentlig perfekt.

I morges skulle jeg køre på arbejde (5km), de første 1-2 km lider den som ovenstående, men de sidste 3 km kører den umiddelbart fint.

Har prøvet at hælde 1½L kaburatorvæske på den samt fyldt tanken helt op. Dette har ikke virker på de 50-100 km jeg indtil videre har kørt i dyret.

Når først den er varm er den kvik og kører perfekt, men fruen i huset er ikke helt tilfreds med de første pr. km.

Da jeg er total novice inden for gamle biler håber jeg I kan løse problemet, som jeg håber og tror begrænser sig til noget fugt eller lign.

Har vedhæftet et par billeder af motorrummet (model mv.) kan ses på www.damsgaard-lovmand.dk/bil.zip

Hvis der blot er nogle som kan fortælle mig mere om modellen hører jeg også gerne det

Den har kørt 213.000 km, vistnok af en ældre mand...



vh Henrik
Holstebro

larsK

  • Gæst
RE: Peugeot205 hakker /går i stå når kold
« Svar #1 Dato: 23. Januar 2009, 16:29 »
prøv at kontrolerer fugt/vand ved tændspole. måske nye tændrør.