Forfatter Emne: Autostol i 406.  (Læst 3346 gange)

Lostris

  • Gæst
Autostol i 406.
« Dato: 12. Januar 2009, 13:48 »
Vi har en 406 st car fra 2004, med isofix - så vidt vi kan læse os frem til i instruktionsbogen. Kan det passe der kun er isofix beslag i den ene side og man dermed kun kan sætte en autostol fast med isofix?

I instruktionsbogen til vores autostol står der, at isofix'en er kategori E men der står ikke noget om kategorier i bilens instruktionsbog. Hvordan ved vi om stolens isofix passer til bilen? Skal det virkelig være en autostol fra peugeot man bruger?

Vi har en Recaro young profi plus 0-13kg, og selen er kun lige lang nok til at nå rundt om stolen og det er ret besværligt. Så derfor disse spørgsmål om isofix :-)

CS106

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #1 Dato: 12. Januar 2009, 20:02 »
Hej.

ISOfix beslagne skulle meget gerne være ens i alle biler. Det er en fælles standard for alle producenter.
Om det kan passe at der kun er beslag i den ene side i jeres bil kan jeg ikke sige, men det skulle ikke undre mig.

Jeg syntes i skulle prøve at kører ind hvor i har købt stolen og prøve den ISOfix base i kan få til Recaro stolen. Basen koster vist noget i retning af 1000 kr, men det er dejligt nemt at montere og så kan basen bruges senere også, hvis i f.eks køber en Recaro Young Ekspert Plus. (9-18 kg)
« Senest Redigeret: 13. Januar 2009, 07:31 af CS106 »

Lostris

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2009, 11:30 »
Okay lige det at basen skulle kunne bruges til en større autostol fra recaro er jo dejligt. Det havde jeg nemlig hørt (?) at den ikke kunne. Altså at man skal ud og have ny base til næste trin autostol.

Den MÅ fanme også passe til vores bil, den base. Recaro er jo et ok kendt mærke og peugeot 406 en bil der kører mange af rundt. Tror vi prøver at køre i babysam og hører om vi må afprøve basen i vores bil, ja det er vist det letteste.

CS106

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #3 Dato: 13. Januar 2009, 12:43 »
Recaro ISO fix basen passer til Young Profi plus (0-13 kg) og til Young Ekspert plus. (9-18 kg)
Og ISO fix bassen passer til alle biler med ISO fix, jeg har i hvert fald aldrig hørt om biler de ikke passer i og jeg forhandler selv Recaro.
« Senest Redigeret: 13. Januar 2009, 12:46 af CS106 »

Lostris

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #4 Dato: 13. Januar 2009, 13:54 »
Fandt også lige Recaro's hjemmeside hor jeg kunne læse det hele. Det er bare super, at basen kan bruges til expert'en også! Tak for infoen!

CS106

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #5 Dato: 13. Januar 2009, 14:24 »
Og Experten er en rigtig lækker stol. Vi har selv en i bilen til vores knægt og vi er meget gladr for den. Den har kun en udlæmpeog det er prisen. Vejl. udsalgspris ligger på 2699 kr. men jeg har set den flere steder på tilbud helt ned til 2000 kr. så se jer for inden inden i køber sådan en hvis i vil det senere.
« Senest Redigeret: 13. Januar 2009, 14:26 af CS106 »

Lostris

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #6 Dato: 13. Januar 2009, 17:13 »
Hold da fast det var også noget af en hamper pris :o når den lille "kun" koster 1699,- Vi fik den dog på udsalg til 899,- i sidste uge :D

Er nu kommet til et nyt problem. Kan ikke finde isofixbeslagene i vores bil, vi havde endda sædet oppe for at kigge efter. I begge sider.

Må nok prøve at skrive til peugeot og høre om det er pga. modellen (xs4) eller hvor pokker vi ellers skal kigge.

CS106

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #7 Dato: 14. Januar 2009, 09:10 »
Citér
Hold da fast det var også noget af en hamper pris  når den lille "kun" koster 1699,- Vi fik den dog på udsalg til 899,- i sidste uge


Tja de er ikke helt billige, men det er også gode stole de laver. Jeg har lige set Young Expert plus til 1899 på Udsalg. Så den kan findes til en fornuftig pris.

Hvor gamel er bilen ? Det er nemlig ikke sikkert der er isofix beslag i den :o

Hvis de er der er de nemme at finde. De skal side inde i mellem ryglænet og bunden af sædet. Du skal kunne mærke dem når du lige køre din hund i.
Men jeg mener først at Peugeot begyndte med ISOfix i 2001-02 og det var ikke alle modeller der havde det til at starte med.

Vores 306 fra 98 har det ikke, men vi kan bruge 3 punktselen til stolen.
« Senest Redigeret: 14. Januar 2009, 09:16 af CS106 »

Lostris

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #8 Dato: 14. Januar 2009, 09:59 »
Vores 406er er fra 2004 men siden det står i instruktionsbogen at den har så vil jeg jo også mene de burde være der...

Har skrevet til vores lokale peugeot forhandler og han skriver det samme som dig, nemlig at de sidder lige mellem sæde og ryglæn og er nemme at finde og at vi i øvrigt bare kan kigge forbi.

Så det må vi jo prøve...

CS106

  • Gæst
RE: Autostol i 406.
« Svar #9 Dato: 14. Januar 2009, 12:01 »
En 2004 burde at have det.

Men prøv at trille forbi ved Peugeot så kan de hurtigt vise dig hvor de er.