Forfatter Emne: Bremseproblemer :\  (Læst 2251 gange)

deeaz

  • Gæst
Bremseproblemer :\
« Dato: 19. Januar 2009, 14:48 »
hej. har lige et problem med bilen, for enden af min vej bremsede jeg så men der skete intet, jeg blev ved at træde hårdere og hårdere også slog abs først til da jeg næsten stod på bremsen. lignende skete for min kæreste den anden dag på vej hjem fra skole. Der skulle hun også bremse, men der skete intet før hun nærmest stod på bremsen. og nu virker det som det plejer igen
Hvad skal jeg nu gøre. ?
Burde jeg ikke få tjekket om bremserne er i orden . lyder virkelig som om der er et eller andet galt. nogen der har et bud på det ?

Har fået afvide det kan være bremseforstærkeren og nogen vakuum slanger mm. Nogen der ved hva det er ? og måske også noget med udluftning :\

Så er bremseforstærkeren fundet . men men  den store tygge vakuum slange siger pisst når jeg river lidt ud i den !? er det fint nok. når den bar sidder normalt er der intet ?
« Senest Redigeret: 19. Januar 2009, 16:05 af deeaz »

KD

  • Gæst
RE: Bremseproblemer :\
« Svar #1 Dato: 20. Januar 2009, 19:27 »
Hej

Jeg formoder at det som sker, er at bremsepedalen bliver "stenhård" at træde på ??
Hvis dette er korrekt antaget, så er der tale om en defekt bremse forstærker.
Det er ganske enkelt at konstantere, du gør følgende:

Du stopper motoren og træder derefter nogle gange på pedalen hvorefter du mens du stadig træder på bremsepedalen, starter motoren, hvis den ikke synker ca 2-3 cm så virker din bremseforstærker ikke længere som den skal. Da du allerede har konstanteret at der kommer vacuum til den så er der tale om en defekt servo (vacuumforstærker) som derfor skal udskiftes.
Hvis dette som jeg forventer/formoder er tilfældet, så skal du til at overveje om du vil udskifte den med en ny eller om du vil spare lidt penge og udskifte den med en brugt fra en ophugger.
Det er en forholdsvis enkel operation at udskifte den, hvis du selv er lidt mekanisk fingernem.
Mvh
KD

larsK

  • Gæst
RE: defekt bremseforstærker
« Svar #2 Dato: 22. Januar 2009, 19:34 »
hej,
det er bremseforstærkeren der er defekt, det eneste der kan give det problem.