Forfatter Emne: 207 1,6 HDi med ESP fejl  (Læst 1596 gange)

Vicla

  • Gæst
207 1,6 HDi med ESP fejl
« Dato: 25. Februar 2009, 11:28 »
Ja.. endnu et problem der er dukket op her til morgen.... fejlen har vist sig engang tidligere.. i glat føre, hvor bilen skred lidt ud i et sving... men forblev på vejen.. så ingen skader. Der forsvandt fejlmeddelelsen så igen efter genstart af bilen. Nu er fejlen så dukket op her til morgen, da jeg startede bilen i min garage.. Har kontaktet værkstedet og gjort opmærksom på at det må være en garantisag.. da garantien endnu ikke er udløbet (bliver spændende at se hvad de siger til det)..
Værkføreren nævnte at det muligvis kunne væer ESP boksen.. har de skifte et par stykker af på denne bil model....:@

Endnu et lille problem på denne bil, er at forlygtepærerne springer konstant... ligesom på min tidligere Reanult.. et fransk problem???
Til dette monterer værkstedet nu en "modtandsboks" for 350,00 kr incl. moms.;) så gider jeg ikke bøvle med at finde en løsning selv....B)
Men burde jo være gratis.. da det er et kendt problem:|

larsK

  • Gæst
RE: 207 1,6 HDi med ESP fejl
« Svar #1 Dato: 25. Februar 2009, 17:09 »
begge problemer du beskriver er en generalt fejl på de biler, hvis fejlen er: EPS/ASR. hvis den skriver det i instromentet så er det boksen der er defekt har skiftet rigtig mange af dem. se at bestille tid og få det lavet (VIGTIGT).

angående pære så er den eneste løsning en spændingsboks der sættes over batteriet. et kendt problem dog støre på 307.

Vicla

  • Gæst
RE: 207 1,6 HDi med ESP fejl
« Svar #2 Dato: 25. Februar 2009, 21:57 »
Hej Larskim

det er nøjagtig det den skriver i displayet.. og der er bestilt tid på værkstedet.. den skal afsted nu på fredag;)

Plex

  • Gæst
RE: 207 1,6 HDi med ESP fejl
« Svar #3 Dato: 26. Februar 2009, 08:43 »
Hej

Jeg har også problemer med glødepærerne. Forlygterne har dog efterhånden holdt rigtig længe, efter jeg prøvede nogle Osram double life (udvikliklet til biler med overspænding). Baglygtepærerne springer meget tit, så overvejer nogle led pærer - så er man da ovre det problem

larsK

  • Gæst
RE: 207 1,6 HDi med ESP fejl
« Svar #4 Dato: 26. Februar 2009, 19:04 »
Vicla.
hvilken værksted bruger du? bare nyskerrig :-)

Vicla

  • Gæst
RE: 207 1,6 HDi med ESP fejl
« Svar #5 Dato: 27. Februar 2009, 08:45 »
Jeg bruger Autoriseret værksted Peugeot i Sønderborg;)

De har rimelige(tilpassede) priser, da kunderne ellers kører over grænsen til Tyskland og får lavet tingene (er jo kun 40km ekstra)

Hvis nu man får lavet service hos Peugeot i Tyskland... må garantien jo også holde i DK... da det er autoriseret værksted.??

Og bilen er på værkstedet i dag... og de tager det på garantien uden problemer.:D
« Senest Redigeret: 27. Februar 2009, 08:46 af Vicla »

Vicla

  • Gæst
RE: 207 1,6 HDi med ESP fejl
« Svar #6 Dato: 27. Februar 2009, 11:28 »
Så er min bil repareret:p omkostninger =0.00 kr:D
Det hele blev dækket af garantien.. dog ikke den spændingsboks.. men montagen skulle jeg ikke betale for;)
« Senest Redigeret: 27. Februar 2009, 11:57 af Vicla »