Forfatter Emne: board computer i 406  (Læst 1222 gange)

Jes

  • Gæst
board computer i 406
« Dato: 04. Marts 2009, 19:48 »
I min 406 årgang 2000 er der display med radio og ur m.m. Men er der nogen som ved om det kan vise mere end det gør nu ( der er ikke rigtig board computer som standard) men i flere BMW´er kan display viser mange flere oplysninger ved at bruge diverse koder som kun nogle udstyrsmodeller er født med!

Måske det også kan lade sig gøre i en 406, jeg bemærker ar ved indstilling af ur m.m. så spørger den om der skal vises i Km/t el miles og det er faktisk irelevant da den ikke kan vise noget som har med det og gøre!?
Så måske der kan åbnes for flere muligheder hvis man kender metoden......BMW har bag døre!:o

franne500

  • Gæst
RE: board computer i 406
« Svar #1 Dato: 04. Marts 2009, 23:33 »
Hej,

hvis din visker-arm ikke har en knap for enden du kan trykke på og derved bladre i menuerne i boardcomputeren skal du have købt sådan en ny arm - Jeg fandt en brugt for 600,- (De findes i stor stil på ebay.de)

den tog mig 10 minutter at montere og jeg havde ikke prøvet den slags før.
Så en tur ned til nærmeste Peugeot forhandler - der skal de lige smide en computer på og registrere din nye arm - det tog 8 minutter i Silkeborg - kostede 300,- kr :@

Men nu virker det bare !  ;)

Jes

  • Gæst
RE: board computer i 406
« Svar #2 Dato: 06. Marts 2009, 17:03 »
Ok det lyder godt - jeg har ikke knappen for enden i den arm som er monteret nu! Men jeg må ud og finden en!!