Forfatter Emne: 306 ladeproblem  (Læst 1305 gange)

carstenb

  • Gæst
306 ladeproblem
« Dato: 09. Marts 2009, 11:45 »
I sidste uge blev min P306XL fra 1995 synet, hvilket forløb uden problemer (efter jeg havde fået lavet "lidt" rust).

Før jeg kørte bilen til syn, fik jeg den motorvasket ved en forhandler i Ålborg. Det gik såmen fint (troede jeg). Han dækkede KUN mit luftfilter til, og bad mig have bilen kørende i tomgang, mens han nærmest spulede bilen højtryksrenseren.

Senere på dagen kunne jeg ikke få bilen startet. Den var ganske enkelt drænet for strøm.

Det har sidenhen vist sig, at generatoren nok er stået af. I hvert fald lader den ikke batteriet, når jeg kører.

Er det noget, I har erfaring med? Skal man holde sig fra motorvask?

larsK

  • Gæst
RE: 306 ladeproblem
« Svar #1 Dato: 09. Marts 2009, 17:10 »
man må ikke bruge højtryksrenser til motorvask..
kulne i generatoren er stået af så du skal have en ny på.

CS106

  • Gæst
RE: 306 ladeproblem
« Svar #2 Dato: 10. Marts 2009, 11:38 »
Hmm der hvor jeg fik lavet min bil førhen (Autoriseret Peugeot værksted placeret mellem Langeskov og Nyborg) brugte de også bare højtrykrenseren til motorvaks. Og de tog sq 450 kr for det og det var lærlingen der brugte 5 min på det. Sådan nogle banditter.
« Senest Redigeret: 10. Marts 2009, 11:41 af CS106 »

carstenb

  • Gæst
RE: 306 ladeproblem
« Svar #3 Dato: 11. Marts 2009, 07:21 »
Citér
larsK skrev:
man må ikke bruge højtryksrenser til motorvask..
kulne i generatoren er stået af så du skal have en ny på.

Jeg kører det som en forsikringssag med firmaet nu. Igår fik jeg et tilbud fra den lokale Peugeotforhandler til, hvad det ville koste inkl. arb.løn. 2000kr løb det op i.

Hvis firmaet der stod for motorvasken ikke vil betale for deres fejl, kontakter jeg Ret & Råd, hvilket ikke gør det billigere for dem.

Da jeg snakkede med Peugeot i Brønderslev, var deres kommentar: "Jeg er rystet!!!!"

larsK

  • Gæst
RE: 306 ladeproblem
« Svar #4 Dato: 11. Marts 2009, 17:18 »
der er en makat i motorrummet hvor der er en tegning af en mand med en højtryksrenser på de nye biler, er nok fordi der har været mange af de episoder.