Forfatter Emne: Speedometer + airbag fejl  (Læst 3667 gange)

bim2009

  • Gæst
Speedometer + airbag fejl
« Dato: 10. Marts 2009, 18:26 »
Hej

Min Peugeot 406 fra 03 fik pludselig her til morgen en fejl. Speedometeret virker ikke, den melder airbag fejl og boardcomputeren viser heller ikke forbrug. Alt andet virker perfekt.

Jeg havde selv mistænkt den sensor der skulle sidde i gearkassen som fortæller hvor hurtigt bilen kører. Det kunne jo godt passe på noget af det, men jeg forstår bare ikke helt hvorfor den melder fejl på airbag inden man er begyndt at køre. Der går lige 10 sek. før fejlen kommer.

Er der nogen der har en ide ?

mvh. Thomas T

larsK

  • Gæst
RE: Speedometer + airbag fejl
« Svar #1 Dato: 11. Marts 2009, 17:19 »
hej.
det er formentlig to forskellige fejl, mulighvis en løs forbindelse i et stik under sæderne, men det er til at finde ud af via en tester.

den anden fejl kan meget muligt være drevet i gearkassen der er defekt. (nemt at skifte),

jm67

  • Gæst
RE: Speedometer + airbag fejl
« Svar #2 Dato: 28. Marts 2009, 00:35 »
Citér
bim2009 skrev:
Hej

"Min Peugeot 406 fra 03 fik pludselig her til morgen en fejl. Speedometeret virker ikke, den melder airbag fejl og boardcomputeren viser heller ikke forbrug. Alt andet virker perfekt."


Fuldstændig de samme fejl her (406 fra 02)

Hvad kan det være??

/jens

larsK

  • Gæst
RE: Speedometer + airbag fejl
« Svar #3 Dato: 28. Marts 2009, 08:00 »
få tester på så finder i  formentlig ud af det.
hvis i bor i kbh kan jeg da godt se med tester.

nsonne

  • Gæst
RE: Speedometer + airbag fejl
« Svar #4 Dato: 12. April 2009, 18:06 »
Har i fundet ud af hvad problemet var mht dette endnu?

Jeg har haft "Antipollution Fault" og "ESP/ASR not functioning" fejlene. De kommer altid samtidig de 2 fejl.   det har været der et par gange samt mit speedometer falder til 0 nogen gange også..   Tror nemlig også det har noget med den sensor i Gearkassen at gøre.  For efter et par sluk og tænd ture, funger alt back2normal.

/Sonne

Catena 406 XS4

  • Gæst
RE: Speedometer + airbag fejl
« Svar #5 Dato: 15. Maj 2009, 23:55 »
Har haft nøjagtig disse symptomer i april '09:
"Min Peugeot 406 fra 03 fik pludselig her til morgen en fejl. Speedometeret virker ikke, den melder airbag fejl og boardcomputeren viser heller ikke forbrug. Alt andet virker perfekt."

Fik (på garanti, hehe) skiftet en "giver" fra gearkasse til instrumentpanel, - prisen er vist ca 500 kr for "giveren". dertil kommer så arbejdstiden.

Hemming

  • Gæst
RE: Speedometer + airbag fejl
« Svar #6 Dato: 13. Februar 2011, 21:33 »
hej
jeg har også fået den fejl med af speedometer viser 0 osv. og fik af vide af den var føleren i gearkassen men det var det ikke og har målt det lidt i gennem med begranset midler men kan ikke finde noget unormalt er der nogle af jeg andre der har fundet ud af hvad der var i vejen med jeres vis det ikke var føleren
en lille pussig ting da jeg forleden havde bakket og uden af stoppe køre frem rykkede speedometeret sig lidt men var døt bagefter nogle der kan hjælpe.
Hemming:)

dalle83

  • Gæst
RE: .....
« Svar #7 Dato: 14. Februar 2011, 08:48 »
I min 306 gik Speedometeret pludselig død en dag.. Intet der virkede. Prøvede at ta batteri pol af i 10-15 min. Og det har virket li siden. Siger ikk det vil hjælpe på jeres. Men et forsøg værd inden man bruger en masse tid og penge på problemet.