Forfatter Emne: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?  (Læst 1387 gange)

mx5man

  • Gæst
udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Dato: 23. Marts 2009, 19:45 »
Hejsa, jeg har lige konstateret efgter skift til sommerhjul, at der sidder et "bånd" der holder den bageste potte. Det bånd er knækket (rustet). Kan der ikke skaffes et nyt bånd eller skal hele potten virkelig skiftes, det virker tåbeligt da udstødningen faktisk ser ganske fin ud.
Det er en P307SW Hdi
Any ideas?

larsK

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #1 Dato: 24. Marts 2009, 18:17 »
du skal have ny bagpotte, ingen vej uden om.
men kan ikke anbefale uorginal da jeg har oplevet en del begynde at larme.

mx5man

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #2 Dato: 25. Marts 2009, 15:16 »
pokkers, tak for svaret

brian c

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #3 Dato: 26. Marts 2009, 18:30 »
man kan altså godt få nyt bånd til den

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #4 Dato: 26. Marts 2009, 19:30 »
Havde selv samme problem tidligere og lavede selv et bånd af en strimmel rustfri plade, det tog max 1 time.

Har man ikke lige forbindelsen til det, så kan man da sagtens bare lave et i noget hulbånd, som f.eks elektrikere bruger meget og så bruge de penge til noget andet end en ny potte, når nu den ikke fejler noget :)

Man kan kalde det fusk ja, men det er da lavet af det samme materiale, som det var originalt ikk` ? :)

//jesper

larsK

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #5 Dato: 26. Marts 2009, 21:41 »
brian c  man kan altså godt få nyt bånd til den
..

kan man ikke medmindre man selv opfinder noget..
ikke noget der kan købes hos peugeot. men selvfølgelig hvis man vil lave fusker løsninger så er det bare igang med noget bånd..

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #6 Dato: 26. Marts 2009, 22:25 »
@LarsK
Ved ikke om den der "fusker løsninger" var til mig, men jeg ved med 100% sikkerhed, at det rustfri bånd jeg lagde om min bagpotte i sin tid, holder FOR EVIGT, og mig bekendt har peugeot ikke nogle udstødninger endnu der gør det ;)

Jeg kørte 2 år inden jeg solgte bilen, hvor potten stadig intet fejlede, så hvorfor skrotte den, bare fordi de laver deres bånd af lorte materiale :)

//Jesper

larsK

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #7 Dato: 28. Marts 2009, 07:54 »
det er rigtig, men nu er jeg Peugeot mand, så holder mig altid orginal, derfor er jeg altid skeptisk overfor lappe løsninger.
men kan da godt høre at det var en klog ide med rustfrit havde jeg squ ikke lige tænkt over.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #8 Dato: 28. Marts 2009, 09:39 »
Jeg ved os hvem der skal lave mit når det går i stykker, det er nemlig mig selv, så jeg holder mig også originalt på mange punkter, men jeg får ikke de samme % som dig.. hehe :)

Nå, det var et sidespring, tilbage til topic ;)

//Jesper

larsK

  • Gæst
RE: udstødnings ophæng knækket, ny udst.?
« Svar #9 Dato: 28. Marts 2009, 13:01 »
hehe ja det gør det noget billigere for mig når man for de der 40% :-).
God Weekend.