Forfatter Emne: Hyletone og huggeri i 406, 2,0st årg.99  (Læst 1421 gange)

Schroeder406

  • Gæst
Hyletone og huggeri i 406, 2,0st årg.99
« Dato: 29. August 2006, 15:13 »
Hej Pug Entusiaster,

Har købt en 406 2,0st årg. 99, og er sq glad for bilen, - men jeg har et par 'problemer' som jeg håber i kan hjælpe mig af med..? Har gennemset alle 37 sider med tråde og kan se at specielt det med huggeriet går igen' igen :| nu har jeg noteret jeres erfaringer og vil få min mekaniker til at kigge på den side af sagen" - ellers noget nyt i sagen, - hører jeg MEGET gerne om det, da det på godt jysk er skide træls :-(
MEN jeg oplever en anden mildest talt møghamrende irriterende lyd i bilen når jeg kører på motorvej, - det er en udtalt hylen der er næsten umulig at lókalisere, men det lyder som om det kommer fra ventilationsanlægget enten v. passagersædet eller mellem føresædet og passagersædet, - eller måske bag handskerummet??? Lyden starter v ca. 100kmt og bliver højere og højere for at forsvinde ved 140-150kmt... og når den er forsvundet kan jeg godt sætte farten ned til 110-130 uden problemer (nogle gange) andre gange kommer det igen.. på forhånd tusind tak for hjælpen, - også på alle de andre gode råd jeg har læst mig til... :-) TILFØJELSE: Jeg glemte at skrive at hyletonen 100% sikkert er frembragt af fartvinden der smyger sig forbi ét eller andet der ikke skal være dér hvor det er...? Håber i ved hvad jeg mener...? ;)
« Senest Redigeret: 30. August 2006, 15:07 af Schroeder406 »

kazz

  • Gæst
RE: Hyletone og huggeri i 406, 2,0st årg.99
« Svar #1 Dato: 04. September 2006, 16:31 »
Huggeriet kan jeg ikke hjælpe dig med, har selv en identisk model og den kører som en limo.
Ang. vindstøjen, så havde jeg et tilsvarende problem som var ved at drive mig til vanvid.
Efter at have prøvet alt hvad jeg kunne komme på, blev min opmærksomhed rettet mod motoren.
Efter at have fået skiftet medløberhjulet på ventilatorremmen er lyden væk.
Jeg vil have givet min højre arm på at det var vindstøj, men jeg måtte revidere min opfattelse.
Den eneste vindstøj jeg har idag, kommer fra tagbøjlerne og vindueslisterne i fordørene og det er absolut til at leve med

Schroeder406

  • Gæst
RE: Hyletone og huggeri i 406, 2,0st årg.99
« Svar #2 Dato: 13. September 2006, 10:25 »
Hej igen, så har jeg haft øsen til læge, - den gik nemlig totalt kold forleden. Hostede og hakkede på 2 cyl. - lød ikke godt! Min mekaniker fik bilen ud, og det viste sig det var tændspolen der var gået en tur, så han fik den skiftet og ellers lavet alm. service på bilen, - og HUUUUUUURRRA nu er 406´eren sq holdt op med at hugge i det når man kører ud af vejen :D Så til alle jer der har oplevet huggeriet og ikke har kunnet finde en løsning, så er der måske her endnu et bud på en løsning (ud over rep/rens a stepmotor, potentiometer og ventil for kanister) ! Så mangler jeg bare at efterprøve Kazz´s gode råd mht. hyletone, - ellers kører den sq som en limo :)

jm67

  • Gæst
RE: højfrekvent hyletone
« Svar #3 Dato: 28. Marts 2009, 00:40 »
Jeg ved godt det er en ældre tråd, men min 406 fra 02 har perioder med en ubestemmelig høj irriterende tone/lyd. Den kommer IKKE fra vinden, og kan ind i mellem forsvinde ved et let tryk på speederen???

Hvad er det, og hvad skal jeg gøre for at komme denne nervepirrende tone/lyd til livs?

/jens