Forfatter Emne: Formodstand på 307?  (Læst 1471 gange)

GSKairo

  • Gæst
Formodstand på 307?
« Dato: 25. Marts 2009, 22:02 »
Har hørt flere steder at man skal instalere en formodstand for at få pærene til at holde længere på en 307er.

Forhørte mig hos Maibom i Aalborg de ville have 70 kr for modstanden og 500 kr for at instalere den. Jeg tænkte det kunne jeg selv gøre ved hjælp fra google men har INTET kunne finde på denne operation.

Er der nogle der ved hvor man køber disse modstande på nettet, og hvordan sættes de i?

huseauto

  • Gæst
RE: Formodstand på 307?
« Svar #1 Dato: 27. Marts 2009, 06:47 »
man kan selv løde dem på ledninger og så holder pærerne meget længere.
Der er også en modstand som du kan monteree under en minut med krokodilklemer som monteres direkte på bateriet.

Venlig hilsen

Huse

spok

  • Gæst
RE: Formodstand på 307?
« Svar #2 Dato: 27. Marts 2009, 21:35 »
Prøv med en Long-Life pære fra Thansen, jeg har selv kørt med en i 1 1/2 år, og den koster kun 59 kr;)

GSKairo

  • Gæst
RE: Formodstand på 307?
« Svar #3 Dato: 27. Marts 2009, 21:43 »
har invisteret i longlife pærere men vil hellere gå efter en mere permanent løsning.

Jeg må prøve merkonomen imorgen, og se om de har en liggende til en  307.

Er der nogle der ved om det er problemer med strøm spikes/transienter der sprænger pærene eller om det er fordi de bruger en for høj spændinge?

larsK

  • Gæst
RE: Formodstand på 307?
« Svar #4 Dato: 28. Marts 2009, 07:58 »
de har forhøjet batterispændingen til pærene, Longlife pære er ikke løsningen efter som vi på mit arbejde køre med dem, de går squ lige som de andre.

men modstand på pærene eller en der tar spidsspændingen på batteriet, begge ting kan købes hos peugeot.