Forfatter Emne: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt  (Læst 8284 gange)

Seeberg

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.albaek.dk
Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Dato: 01. April 2009, 10:24 »
Hej
Jeg har en Peugeot 407 2,2 ST fra 2004. Mit problem er at det føles som man kører på et vaskebrædt når man drejer (til begge sider).
Det kommer ved alle hastigheder når man svinger. Ved fasthold af samme drejning i f.eks rundkørsel er det der ikke, kun ved ind- og udgang til svingningen.
Mit værksted har haft bilen ved Peugeot i Viborg hvor man fortalte at man skulle overfylde væsken i beholderen til langt over max, hvilket skulle løse problemet!!
Det hjalp en lille smule, men fjernede ikke problemet. Værksted siger nu at det er almindelig!!!
Er der nogen der kan hjælpe.
Hilsen Jean

larsK

  • Gæst
RE: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Svar #1 Dato: 01. April 2009, 16:59 »
det er rigtigt det med at man skal overfylde den, det er et cirkulære vi har fået fra Frankrig.

men servostyringen plejer at være god på dem, så kunne forestille mig servopumpen er defekt eller tandstangen. (begge dele meget dyre) så hvis der ikke er garanti på så ville jeg nok leve med det.
vi snakker om pris på mellem 6000-12000kr kun for dele så skal der også montering.

Seeberg

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.albaek.dk
RE: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Svar #2 Dato: 02. April 2009, 23:48 »
Hej.
Tak for dit svar. Vi købte bilen sidste efterår, og har reklameret stort set siden start og medens der stadig var garanti på, men sælger kvier sig og siger det er normalt!!! Dog ikke så godt at en af svendene fortalte mig at de lige havde haft en lignende bil til service og der var intet af samme problemer. jeg tror vi har været på værksted mindst 10 gange siden vi købte bilen.Så lyste censor for katylasator, de sagde det var censoren og skiftede den, men den lyser stadig op til 3 dage af gangen.
Ved kørsel over dæksel med højre hjulpar, føltes det som om den løftede bagenden. Svaret var at det var normalt for en 2,2 da det var en særlig undervogn, men de afhjalp det lidt ved at pumpe ekstra tryk i dækkene.
Så var der og er stadig delvis høje klunk lyde fra venstre forende ved opretning efter højre sving. Det kan enddog mærkes op gennem pedalerne hvis du endnu ikke har flyttet foden efter f.eks gearskift.
det kan de heller ikke finde!
Venstre forlygte pære skiftet tre gange på 5 mdr. (Aldrig højre) Den har tiltider kunnet "bankes" igang igen, og havde dårlig forbindelse. Nu er den slukket igen...for 4. gang.
Ja så er der jo lige servo problemet, som selv side passageren kan mærke når man drejer.
Nåh ja. Den har været ude af sporing siden sidste besøg på værkstedet, (defekt sporingsanlæg ;) )det skulle have være rettet i går, men da jeg kom på værkstedet, havde han mandskabs mangel så jeg måtte køre hjem igen og fik ny tid i morgen..... Han havde glemt at ringe besked ang.... Havde ellers taget kage med til kaffen, men den fik jeg jo intet af.
Men ser vi bort fra alt dette, så kører den da fint, men surt at holde på værksted hver 3. uge. Har tidl. kørt Mazda i snart 20 år og har sammenlagt haft færre fejl på de år end med denne her i 5 mdr.
Jeg har nu kørt bil hver dag i næsten 40 år i forbindelse med mit job som service tekniker, så jeg har nogle hundrede tusinde kilometer på bagen, så det er lidt surt at værkstedet/sælger ryster på hovedet og forsøger at bortforklare. De har ikke løst ét eneste af problemerne endnu.
Så jeg ved ikke om jeg skal være :D eller :(
Hilsen jean

larsK

  • Gæst
RE: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Svar #3 Dato: 03. April 2009, 19:38 »
er da ked af den behandling du har fået, kan kun sige en ting (skift værksted)..

har aldrig selv hørt så mange problemer med en 407 før, de har haft en del, men lyder mere som værkstedet som ødelægger din fornøjelse i din 407,

men må da selv sige at jeg er mere til Peugeot 308, der har de ikke prøvet at ændre til noget smart så den går heller ikke i stykker,
problemmet med 407 er at de ville lave en speciel undervogn, men der fejlede de også.

det skulle havde været peugeot bedste bil, men endte med at blive den med flest fejl.

min mor har også kørt mazda men hn køre peugeot 206 SW og den syndes hun er den bedste bil hun har haft.

men ked af du er uheldig og få de problemmer.

Mvh Lars

Wolverine

  • Gæst
RE: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Svar #4 Dato: 06. April 2009, 17:07 »
Kør den dog til FDM og få dem til at teste den.

chris-torb

  • Gæst
RE: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Svar #5 Dato: 08. April 2009, 10:52 »
Citér
Seeberg skrev:
Hej
Jeg har en Peugeot 407 2,2 ST fra 2004. Mit problem er at det føles som man kører på et vaskebrædt når man drejer (til begge sider).
Det kommer ved alle hastigheder når man svinger. Ved fasthold af samme drejning i f.eks rundkørsel er det der ikke, kun ved ind- og udgang til svingningen.
Mit værksted har haft bilen ved Peugeot i Viborg hvor man fortalte at man skulle overfylde væsken i beholderen til langt over max, hvilket skulle løse problemet!!
Det hjalp en lille smule, men fjernede ikke problemet. Værksted siger nu at det er almindelig!!!
Er der nogen der kan hjælpe.
Hilsen Jean


Hey..
Jeg har præcis samme problem med min 407 1.8
Peugeot har også "skiftet" servo olien og overfyldt beholderen, men uden at det hjalp.
Værkstedet fortæller, at pumpen er elektrisk, istedet for den normale, der er remtrukket af motoren. Det betyder åbenbart at pumpen er "for kraftig" og pisker luft i systemet.
De aner ikke hvad de skal stille op, men fortæller at, på de nye modeller, er det ændret fra elektrisk til mekanisk.

Mvh
chris-torb

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Svar #6 Dato: 08. April 2009, 13:18 »
Med hensyn til Seebergs spørgsmål på 407 Servo, i dette forum,
kan jeg fortælle at i et par måneder ville min servo ikke virke til højre når vi efter nogen tid kørsel skulle ud af en rundkørsel.
Jeg holdt meget øje med vædsken i servobeholderen, og nu har det været i orden i et års tid.
Peugeot 2,0 HDI  94

MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Svar #7 Dato: 20. April 2009, 22:55 »
Blander mig lige på en andens vegne, for har noget nært familie, der har en 407 fra maj 06, der også rusker for vildt i styretøj ved langsom kørsel.
Kan se rundt omkring på nettet at dette vist er et ret kendt problem og nogle snakker om, at man skal have det lavet som reklamation, noget med pumpe og rør til tandstang? men hvad nu hvis bilen nu snart er 3 år, har i nogle erfaringer med det ?


Jesper

kenja

  • Gæst
RE: vedr. servo
« Svar #8 Dato: 14. Maj 2009, 20:09 »
Hej

det er rigtigt at man kan overfylde servooilen men det er bliver aldrig rigtig godt.peugoet har et repsæt i form af et rør og det virker.;)

VonS

  • Gæst
RE: Problemer med servo
« Svar #9 Dato: 13. Marts 2010, 15:14 »
Jeg har en 407 SW 2.0 HDI som er begyndt at have problemer med at dreje til venstre. ???? :(
Det er som om sevo olien bliver sprøjtet ud gennem luft hul i proppen.
Jeg har ladet mig fortælle at det er pga. luft i olien eller en defekt ventil.
Hvad kan man gøre ved dette ?
Er det en ny tandstang, eller kan man få et "repsæt i form af et rør" og hvad koster det.
Det siges at det er et kendt problem hos Peugeot !

Tobis

  • Gæst
RE: Peugeot 407 2,2 ST SERVO rusker/vaskebrædt
« Svar #10 Dato: 20. Januar 2011, 16:43 »
Jeg har noget af den samme oplevelse, hvilken olie skal man fylde på? syntes ikke at jeg kunne se det i instruktionsbógen.