Forfatter Emne: 406 ts4 trækker til højre ved kraftig acceleration  (Læst 3493 gange)

Harley

  • Gæst
406 ts4 trækker til højre ved kraftig acceleration
« Dato: 20. April 2009, 12:55 »
Hej alle.

min 406 ts4 st.car. trækker til højre ved kraftig acceleration men ved " normal" kørsel er der ikke noget galt. :(

den har lige fået ny styr kugle i højre side.. kan det være problemet... min mekaniker siger det ikke  kan være det..

hvad er jeres bud..

på forhånd tak.

Thomas
« Senest Redigeret: 20. April 2009, 12:56 af Harley »

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 ts4 trækker til højre ved kraftig acceleration
« Svar #1 Dato: 20. April 2009, 13:02 »
jeg vil mene, ja men ikke sådan direkte....  hvis beslaget/fatningen til kuglen er kortere, længere højere   eller noget   skal den spores..... det kan også være at fordi han ikke har ramt samme afstand som før   dvs drejet kuglen samme x-antal omgange. Under alle omstændigheder skal den spores   for det er ikke normalt

larsK

  • Gæst
RE: 406 ts4 trækker til højre ved kraftig acceleration
« Svar #2 Dato: 20. April 2009, 17:19 »
Prøv at få den sporet lyder sådan, har oplevet det før, er selv peugeot mekaniker igennem 6 år.

kan også være dæk.

ZTJ

  • Gæst
RE: 406 ts4 trækker til højre ved kraftig acceleration
« Svar #3 Dato: 20. April 2009, 19:31 »
Det er korrekt at din bil skal "sporres" efter skift af styrekuglen. Hvis den "spidser" eller "skræver" for meget så vil den ikke være retningsstabil og den vil slide på dækkenes yder-eller inderside. Uanset hvordan den er sporret (næsten) så vil styrretøjet  være selvoprettende. Du vil så bemærke at rattet sidder skævt når du kører ligeud af landevejen. Din mekaniker har som sådan ret i sin påstand. Hvis du har meget forskel på dæktrykket i fordækkene kan den også have tendenser til at trække til siden under kraftig acceleration. Hvis der derimod er en slidt bærekugle så vil styrretøjsvinklen (KPI) ændres under acceleration og nedbremsning og bilen vil trække til siden, det samme vil den gøre hvis der er slidte krængningsstabilisatorbøsninger. meeeen hvis disse bøsninger er slidte, så vil du sikkert også kunne høre lyde når du feks kører over et bump.
Mvh Torben

Harley

  • Gæst
RE: 406 ts4 trækker til højre ved kraftig acceleration
« Svar #4 Dato: 20. April 2009, 22:40 »
tak for de mange svar.

men jeg tænker at hvis den skal spores vil den så ikke trække til højre side hele tiden og ikke kun under kraftig accerleration. rattet sidder 100 % lige når man kører lige ud... samt der ens dæktryk i begge forhjul

ZTJ

  • Gæst
RE: 406 ts4 trækker til højre ved kraftig acceleration
« Svar #5 Dato: 27. April 2009, 08:48 »
når du accelererer og bilen trækker til siden, trækker den så en anelse til den anden side når du motorbremser. Prøv evt på en god plan vej uden for megen trafik at accelerere kraftigt i 3. gear, læg mærke til hvordan den trækker til siden og slip så speederen og lad den motorbremse tilsvarende. Hvis der er gået en bærekugle, så er der god sansynlighed for at den nu vil trække til den anden side ( ikke lige så meget, men en del) Typiske tegn for en forhjulstrækker. Det er ikke reservedelene der koster pengene. Jeg har lige skiftet styrekugle (99,-kr og to gange tidligere begge bærekugler a; 160,kr.) + evt. arbejdsløn. :D

ZTJ

  • Gæst
RE: 406 ts4 trækker til højre ved kraftig acceleration
« Svar #6 Dato: 27. April 2009, 08:51 »
Glemte lige at tilføje at jeg antager at din mekaniker selfølgelig har kontrolleret at der ikke også er slør i den anden styrekugle.