Forfatter Emne: Peugeot 406 Coupe - død motorstyring  (Læst 2833 gange)

anders_lange

  • Gæst
Peugeot 406 Coupe - død motorstyring
« Dato: 12. Maj 2009, 08:34 »
Min 406 Coupe har nu fået skiftet motorstyringen for anden gang inden for 1½ år.
Første gang fik jeg "antipollution fault" meldinger fra kørecomputeren nogle gange, hvorefter den gav "ESP / ASR Fault" og døde. Herefter skrev den bare "Engine Immobiliser Fault" når jeg prøvede at starte den.
Værkstedet fortalte at min motorstyring var død, den blev skiftet og bilen kørte igen.
1½ år efter (10/5-2009) skete det så igen. jeg fik en "antipollution fault" efterfulgt af en "ESP / ASR Fault", jeg kunne nu trille bilen hjem i nødprogram, med max 1500 rpm, selv med fuld gas. efter at have haft bilen slukket i et kvarters tid med batteriet afmonteret forsøgte jeg igen at starte den, nu fik jeg igen: "Engine Immobiliser Fault".

Denne gang fortalte værkstedet at mit gasspjæld og en tryksensor var død, det blev skiftet, men de kunne ikke få min motorstyring "låst" op igen, så de var nød til at skifte den også, for anden gang!

Jeg har endnu ikke kunne få en god grund til hvorfor motorstyringen skulle gå i stykker.
Håber der er nogle her der har en god ide, for det er sgu en pebret omgang at skulle skifte motorstyingen.

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 Coupe - død motorstyring
« Svar #1 Dato: 12. Maj 2009, 21:11 »
nok ikke det der er fejlen ved din, men min kom med alle de fejl der der kom vand i bunden af bilen, under gulvmåtterne...

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 155
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: Peugeot 406 Coupe - død motorstyring
« Svar #2 Dato: 12. Maj 2009, 23:06 »
En kammerats 406 V6 kom med samme fejl af og til. Det viste sig at være en eller flere tændspoler der var døde. Han valgte at få skiftet alle tændspoler, da de sidder ret dumt skal man skille en del af motoren ad for at lave det og så var det nemmest at få det hele skiftet på een gang. Bilen er vidst fra omkring 2001.

/C

larsK

  • Gæst
RE: Peugeot 406 Coupe - død motorstyring
« Svar #3 Dato: 13. Maj 2009, 18:06 »
hej.
de har haft en masse problemer med de tændspoler, god ide at få dem skiftet til at starte med.

men vi plejer at kunne se det med tester, så er ikke sikkert det er det der er galt, lyder bare mærkeligt at motorstyringen bliver ved med at ryge.