Forfatter Emne: ledningshavaeri i en 106 ;&  (Læst 1120 gange)

Xozzi

  • Gæst
ledningshavaeri i en 106 ;&
« Dato: 15. Maj 2009, 18:43 »
Hey. har fik for nyligt skiftet min kobling, og fik desværre spændt et bundt ledninger op under motorophæng ;/ , så ret hurtigt blev der jo slidt hul i alt isolering på kablerne (specielt et tykkere hvidt kabel) som kortsluttede og brændte varm.

det medførte at bilen ikke kunne starte og mange elektriske ting var ødelagt.

jeg har efterfølgene haft hele den sektion afmonteret (fra de 2 runde stik i motorrum ind til sikringsboksen) og eftertjekket alle ledninger, udskiftet de nødvendige kabler, og lavet nye stik i motorrummet (hvis der var brændt noget indeni de originale, for en sikkerheds skyld) så det skulle være ok.

det hvide kabel førte ind under rattet i en masse stik, hvoraf et af stikkene også var tydeligt skadet af smeltet ledning osv, det specifikke stik er også blevet skiftet.


og nu virker det meste igen, bilen starter og køre som før,
Men, jeg har stadig nogle problemer, heraf;

- Lang lys virker ikke
- Kort lys kan ikke slukkes (altså til positionslys)
- Venstre blinklys er også helt død.
- Højre blinklys virker, men når det kører starter bagrudevask i takt med blinklyset. (Havariblink virker kun i højre side, og der starter bagrudevask også)
- Bilen aflader natten over, så er nødt til at pille plus polen af hver gang jeg stopper i længere tid

Bagrudevaskeren virker ikke hvis man bruger højre arm ved rattet, men alt anden gør dog i højre arm (viskefunktioner)

Så, mit spørgsmål er om der er et sted, f.eks. et relæ hvor alle eller de fleste af de her funktioner kører igennem som kan være brændt af?

Eller hvor fejlen evt kan være, for der er jo helt tydeligt noget der kortslutter et sted, jeg vil bare være ret ked af at skulle hive hele min kabine ud for at finde fejlen, eller trække nye kabler til de berørte funktioner ;(

Det drejer sig en om Peugeot 106 1,4 fra 92

Venlig Hilsen
Rasmus
« Senest Redigeret: 15. Maj 2009, 18:44 af Xozzi »