Forfatter Emne: Prutter og har start problemer om morgen  (Læst 2348 gange)

henrikhonore

  • Gæst
Prutter og har start problemer om morgen
« Dato: 23. Juni 2009, 08:42 »
Jeg har en peugeot 106 rally (95).

Problemet er at jeg kørte tør for batteri da min generator ikke ville lade mere. Har skiftet min generator ud, men nu kommer så problemet, hver morgen når jeg skal starte så vil motoren ikke gå i gang, "starteren" drejer motoren og pludseligt slår den fra i 1 sek. og starter igen, men uden at motoren vil gå i gang. Jeg kobler så et ekstra batteri på det batteri der sidder i motoren og så kan den lige humpe sig i gang. Hver gang jeg så skal starte efter den er kommet i gang om morgen så er der ikke nogen problemer. Den prutter også når jeg prøver at starte om morgen. Generatoren lader som den skal med 13.75 V og der er nyt batteri i.

Kan det være

1. Toppunktsføleren

2. Starteren ( har tjekket kul i den og de er ok )

der er noget i vejen med ????

Hilsen Henrik

larsK

  • Gæst
RE: Prutter og har start problemer om morgen
« Svar #1 Dato: 23. Juni 2009, 18:34 »
nu måler man altså ladespænding i amp ikke volt, du skal finde ud af om generatoren lader med de amp den skal, ikke hvor mange volt.

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Prutter og har start problemer om morgen
« Svar #2 Dato: 25. Juni 2009, 19:24 »
Citér
larsK skrev:
nu måler man altså ladespænding i amp ikke volt, du skal finde ud af om generatoren lader med de amp den skal, ikke hvor mange volt.


Undskyld. Vil bare lige rette dig lidt. B)

Ladespænding måles i Volt, da spænding er = Volt

Ladestrøm måles i Ampere.

Det var bare når du nu var igang med at lære fra dig (og tak for det). :)
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

henrikhonore

  • Gæst
RE: Prutter og har start problemer om morgen
« Svar #3 Dato: 26. Juni 2009, 14:03 »
Takker for svar.

Prøvede at skifte min starter ud med en anden med helt nye kul og det lyder som at den kører meget hurtigere end den gamle, så ser lige i morgen om den skulle kunne starte.

henrikhonore

  • Gæst
RE: Prutter og har start problemer om morgen
« Svar #4 Dato: 02. Juli 2009, 01:38 »
okay det hjalp ikke.

Så jeg tog og bestilte en toppunktsføler/knastakselføler hos FZT til 248 kr. alt incl. (Hos Peugeot koster den omkring 1000 kr.)

Nu starter dytten uden problemer.

Føleren sidder direkte ud fra blæserens midt til køleren, pil blæseren af (holdes af 2 10er skruer i venstre side) så du nemmere kan komme til at skrue den ene skrue ud der holder føleren. brug en magnet holder så skruen ikke falder ned i koblingssytemet (skruen er dog rimlig lang, imens du skruer skruen ud, så træk føleren med ud samtidigt og skruen vil ikke falde ned i gearkas), ellers skal du have hele gearkas af for at fikse skruen. Der sidder et skjold som du skal bøje ud til siden for at kunne se skruen.

Det tog 20 min. for mig som ikke er mekaniker.

Skruen er en torx skrue, mener det var en 7 eller 8
« Senest Redigeret: 02. Juli 2009, 01:59 af henrikhonore »

henrikhonore

  • Gæst
RE: Prutter og har start problemer om morgen
« Svar #5 Dato: 02. Juli 2009, 01:49 »
+ så pil lige luftfilter af som holdes af 4 10er skruer i stellet, så du bedre kan komme til blæseren.
« Senest Redigeret: 02. Juli 2009, 01:51 af henrikhonore »