Forfatter Emne: El fejl ved brug af Aircondition..  (Læst 2910 gange)

Claus B

  • Gæst
El fejl ved brug af Aircondition..
« Dato: 16. Juli 2009, 21:46 »
Efter at have brugt søgefunktionen og gennemlæst lidt over 40 sider her på forumet uden at kunne finde svar på mit spørgsmål, vil jeg høre om der er nogle af jer der har et bud på hvorfor stoplampen blinker med jævne mellemrum når jeg bruger airconditionen på min 406'er fra 99.. ?

Det sker dog ind imellem at fejlmeldingen stopper et par minutter..

Aircoditionen fik et tjek for 1 år siden..

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: El fejl ved brug af Aircondition..
« Svar #1 Dato: 17. Juli 2009, 21:53 »
Det er helt sikkert at din kølerblæser ikke kører... den skal nedkøle din fordamper (en køler der sidder foran din normale køler)
det kan skyldes din køleblæser,men det er højst sansynligt en af de to blæsermodstande der sidder i din køler opstilling.

Claus B

  • Gæst
RE: El fejl ved brug af Aircondition..
« Svar #2 Dato: 18. Juli 2009, 00:06 »
Mange tak for dit svar lyn.. !!  :)

Den tager jeg lige til efterretning.. Når jeg har fået det tjekket vender jeg tilbage med et svar om hvad det var der udløste fejlen..

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: El fejl ved brug af Aircondition..
« Svar #3 Dato: 19. Juli 2009, 00:28 »
ja det vil jeg gerne høre mere om...

Claus B

  • Gæst
RE: El fejl ved brug af Aircondition..
« Svar #4 Dato: 22. Juli 2009, 15:07 »
I den forbindelse skal jeg skal have en til at hjælpe mig med noget andet på bilen også.., det bliver tidligst i uge 32.., men jeg skal nok vende tilbage med lidt info..

Claus B

  • Gæst
RE: El fejl ved brug af Aircondition..
« Svar #5 Dato: 02. August 2009, 17:33 »
Det jeg har fundet ud af indtil videre er at blæseren ikke kører ved lave omdrejninger, men kun på høje omdrejninger..

Det tilhørende relæ som normalt sidder inden i en sort plasticboks, sidder monteret udenfor boxen.., det kan muligvis være defekt..

Kofangeren skal af inden man kan komme ordentligt til..

Claus B

  • Gæst
RE: El fejl ved brug af Aircondition..
« Svar #6 Dato: 12. August 2009, 22:59 »
Det omtalte relæ som sidder uden for boksen vender på hovedet så det er mere sårbart overfor vand..

Kompressoren og kondenseren ser lidt møre ud, og systemet har tabt det meste af sin væske..

Der er ikke den store prisforskel på en uoriginal også en original kompressor i denne sammenhæng.., højst nogle få hundrede kroner.., de kører åbenbart et ombytningssystem originalt..


Med kompressor, kondenser og tørfilter samt de temmelige dyre slanger ( 2000 kr) løber det op i 12.500 kr + montering.., så det bliver sq ikke lige natten over at jeg kaster så meget guld i det.. , nu jeg har lidt andre ting på bilen der skal laves også..

Det er godt nok skuffende at det skal koste så meget syntes jeg.. :(
« Senest Redigeret: 12. August 2009, 23:03 af Claus B »

Vicla

  • Gæst
RE: El fejl ved brug af Aircondition..
« Svar #7 Dato: 13. August 2009, 09:52 »
Hvis du kan noget tysk.. så prøv enten peugeot i Husum.... de er nogle gange billigere end i DK.... eller evt. nedenstående link.... de har meget gode priser på reparation af klima systemer.

http://www.atu.de/pages/shop/home.html
B)

Claus B

  • Gæst
RE: El fejl ved brug af Aircondition..
« Svar #8 Dato: 14. August 2009, 18:31 »
Tak for tippet Vicla..  !!  :)